חדשות בארץ

כתב אישום: יצאה לסוריה והצטרפה לארגון הטרור ג’בהת אל-נוסרה

רנוה רסמי מחמד שנאוי, תושבת הכפר מכר בגליל, מואשמת ביציאה שלא כחוק לסוריה ובהצטרפות לארגון הטרור האסלאמי ג'בהת אל-נוסרה

דגל ג’בהת אל-נוסרה (קרדיט: שאטרסטוק)דגל ג’בהת אל-נוסרה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לפני הצהריים (ראשון) הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף משטרת ישראל, עצרו בתחילת החודש שעבר את רנוה רסמי מחמד שנאוי, תושבת הכפר מכר בגליל, בחשד שיצאה שלא כדין לסוריה והצטרפה לארגון הטרור האסלאמי ג'בהת אל-נוסרה.

שנאוי, ילידת 1997, חזרה ב- 7 במאי לארץ לאחר ששהתה כשנה בסוריה וחברה לארגון הטרור, לשעבר שלוחת אל-קאעדה בסוריה. עם חזרתה לישראל היא נעצרה והועברה לחקירה בשב"כ.

מהחקירה עלה כי שנאוי יצרה קשר עם אזרח סורי, שהציע לה להגיע לסוריה ולהצטרף לשורות ג'בהת אל-נוסרה. שנאוי הסכימה להצעה זו מתוך רצון למות "מות קדושים". עוד עלה בחקירה בשב"כ כי לצורך יציאתה לסוריה גנבה שנאוי כספים ממשפחתה, באמצעותם רכשה כרטיס טיסה. היא הגיעה לאיסטנבול במרץ 2018 וחצתה את הגבול לשטח סוריה באמצעות מסמכים מזויפים.

בסוריה הגיעה למעוז ארגון הטרור באידליב שבצפון-מערב המדינה, חברה לאנשיו ושהתה במחיצתם. בשלב מסוים הם חשדו בה ושמו אותה במעצר. לפני כ- 3 חודשים היא שוחררה מהכלא וביקשה להמשיך ולפעול בשורות ארגון הטרור, אך נאלצה לעזוב לטורקיה, שם שהתה מספר שבועות במעצר, שבסיומו הוחזרה בטיסה לישראל.

מהשב"כ נמסר כי ממצאי חקירתה של שנאוי מלמדים על השקפה אידאולוגית קיצונית, לרבות תמיכה בארגון הטרור דעא"ש ושנאה עמוקה ליהודים. ביום שישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום חמור נגדה.

תגיות:סוריהכתב אישוםג'בהת אל-נוסרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה