חדשות בארץ

בתגובה לירי לעבר החרמון: צה"ל תקף בסוריה

בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, חיל האוויר תקף יעדים של צבא סוריה באזור דמשק ובאזור הגולן הסורי. מקורות רשמיים בסוריה דיווחו על 3 חיילים הרוגים ו- 7 פצועים

אא

מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מספר מטרות צבאיות בסוריה, וזאת בתגובה לירי אמש של שתי רקטות משטח סוריה לעבר החרמון. אחת מהרקטות אותרה בשטח ישראל, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

המתקפה כוונה נגד יעדים השייכים לצבא סוריה, שכללו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי. לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

המתקפה נגד מטרות בסוריה (קרדיט: דובר צה"ל)

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית סאנ"א דיווחה כי בשעה 03:22 נשמעו קולות פיצוץ דרומית-מערבית לדמשק וכי סוללות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו נגד מטרות עוינות. מאוחר יותר נמסר כי גל תקיפה שני בשעה 04:10 כוון נגד מטרות ממזרח לקוניטרה. על פי הידיעות, 3 חיילים סורים נהרגו ו- 7 נפצעו בתקיפות הישראליות, שגרמו נזקים. הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח על 10 הרוגים לפחות, מתוכם 3 סורים. על פי הדיווח, התקיפות כוונו נגד עמדות ומחסני נשק של האיראנים וחיזבאללה הממוקמים מדרום ומדרום-מערב לדמשק, וכן נגד יעדים באזור קוניטרה.

מצה"ל נמסר כי הוא ימשיך לפעול כנגד כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובשטחה ומחויב להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל.

בעקבות הירי משטח סוריה והתגובה הישראלית, אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו.  זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

מפת היעדים שהותקפו, אילוסטרציה (קרדיט: דובר צה"ל)

(עודכן: 12:55)

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה