חדשות בארץ

שיפור במצב הפצוע מפיגוע הדקירה בירושלים, נסראללה איים על ישראל

אלפי פלסטינים התפרעו על הגדר, נתניהו שוקל למנות את אלקין לשר הקליטה, אירוע ירי המוני בארצות הברית, ומזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. כל מה שחשוב לדעת

אא

במצבו של גבריאל לביא, שנפצע אתמול (שישי) באורח קשה מאוד בפיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים, חל שיפור. מבית החולים שערי צדק, בו הוא מאושפז, נמסר כי הוא עדיין מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה.

שני שיגורי רקטות זוהו משטח סוריה לעבר החרמון. כך נמסר הערב, לאחר צאת השבת, מדובר צה"ל. בחסדי שמיים, אין נפגעים באירוע, והפרטים עדיין בבדיקה.

לוחמי צה"ל עצרו הבוקר פלסטיני שעורר את חשדם בעמדת בידוק ביישוב היהודי בחברון. לאחר בידוק נמצא כי הוא החביא בבגדיו סכין. החשוד הועבר להמשך חקירה. אתמול מנעו לוחמי משמר הגבול המוצבים במערכת המכפלה ניסיון של תושב חברון, בן 19, להיכנס למתחם המערה עם סכין אותה החביא בשרוולו. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

כ- 7,000 פלסטינים התפרעו אתמול ב- 5 מוקדים לאורך גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה. הם יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. החיילים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בגזרת עוטף עזה פרצו 4 שריפות כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מהרצועה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללהנשא אמש נאום לרגל "יום אל-קודס", המצוין באיראן. במהלך דבריו אמר נסראללה כי אם ארצות הברית תתקוף את איראן – ישראל היא זו שתשלם את המחיר: "מלחמה נגד איראן לא תישאר בגבולות איראן. משמעות המלחמה נגד איראן היא שכל האזור יבער. כל אלו ששיתפו פעולה [עם ארצות הברית] ישלמו את המחיר – ובראשם ישראל ומשפחת סעוד [בית המלוכה הסעודי]". נסראללה אף טען כי ארגונו מחזיק בטילים מדויקים "במספר מספיק כדי לשנות את פני האזור וכללי המשחק". לדבריו, "ישראל חלשה יותר מאי פעם למרות יכולותיה הצבאיות. אין הנהגה בישראל והיא נשענת לחלוטין על תמיכת ארצות הברית. היא מפחדת מטילים מלבנון, עזה, סוריה ואפילו עיראק". בהתייחסו לעסקת המאה, תוכנית השלום של הממשל האמריקני, אמר מזכ"ל ארגון הטרור כי חובה להילחם בה: "יש לנו אמונה עמוקה שאנחנו, עמי האזור, נוכל לעצור את הפשע הזה ולמנוע ממנו להתרחש. ציר ההתנגדות חזק היום יותר מאי פעם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את מקורבו, השר זאב אלקין, לשר הקליטה והעלייה. כך דווח בחדשות 13. המינוי המתוכנן נועד לחזק את מעמדו של הליכוד בקרב מגזר העולים יוצאי חבר העמים ולפגוע ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. על פי הידיעה, נשקלת גם האפשרות לפטר את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, על רקע היריבות בינם לנתניהו וכוונתם להתמודד שוב בבחירות הקרובות.

מחירי הדלק יירדו הלילה בחצות – לראשונה מזה 4 חודשים. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יוזל ב- 14 אגורות ולא יעלה על 6.37 ש"ח לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

אירוע ירי המוני בארצות הברית: עובד עיריית וירג'יניה ביץ' שבמדינת וירג'יניה, שפוטר לאחרונה מעבודתו, פתח הלילה (בין שישי לשבת) באש במתחם העיריה ורצח 12 בני אדם. 4 בני אדם נוספים נפצעו באורח אנוש. היורה נורה למוות במהלך קרב יריות עם שוטרים שהוזנקו לזירה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע אמש כי ב- 18 ביוני יכריז באופן רשמי על מועמדותו לכהונה שנייה בתפקיד. ההכרזה תתקיים באירוע שיערוך טראמפ באורלנדו, פלורידה, יחד עם סגנו מייק פנס ורעיותיהם.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ, הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. בימים שני עד רביעי לא צפוי לחול שינוי של ממש במזג האוויר.

תגיות:מערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה