חדשות בארץ

פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים: התייצב מצבו של הפצוע קשה

גבריאל לביא, האברך בן ה- 47 שנפצע הבוקר באורח קשה מאוד בפיגוע בשער שכם, נותח בבית החולים שערי צדק ומצבו התייצב. הוא מונשם ומורדם ומוגדר כפצוע קשה. הפצוע השני, ישראל מאיר נחומברג בן ה- 16, נפצע באורח בינוני

זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במצבו של גבריאל לביא, בן 47, שנפצע הבוקר באורח קשה מאוד בפיגוע הדקירה בשער שכם, חלה התייצבות לאחר שנותח. ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר במחלקת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן: "כעשר דקות לפני השעה שבע קיבלנו דיווח על גבר שנדקר באזור העיר העתיקה. הוא הגיע לחדר הטראומה דקור בכל חלקי גופו – קרקפת, צוואר, גב, חזה, גפיים עליונות. הוא היה במצב קשה, קיבל טיפול רפואי דחוף בחדר הטראומה, והועבר בדחיפות לחדר ניתוח. בניתוח ביצענו את הפעולות הנדרשות לייצוב מצבו. כרגע מצבו התייצב, והוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ". מצבו של לביא עדיין מוגדר קשה והוא מונשם ומורדם.

לביא, אברך הלומד בישיבה ברובע המוסלמי, היה בדרכו מהתפילה בחזרה לישיבה. רעייתו של לביא, נילי, הודתה לעם ישראל על כל התפילות והדאגה. "גם ברכבת לא עזבו אותי ובכו איתי", סיפרה לכאן חדשות. "העובדת של הרכבת הביאה אותי עד לחדר מיון. זה רק עם ישראל יכול לעשות. כל עם ישראל מתפלל. בגלל שאנחנו עם אחד אנחנו ננצח. בעלי לומד תורה יומם ולילה. באמת שהכול יעמוד לזכותו. עם כל המצב הקשה אני משוכנעת שהוא יקום על הרגליים".  

בפיגוע נפצע גם ישראל מאיר נחומברג, בן 16, שרכב על אופניו בסמטאות העיר העתיקה. המחבל הפלסטיני, בן 19 תושב הכפר עבווין, נכנס סמוך לשעה 6:20 דרך שער שכם, ודקר ברחבה הפנימית את לביא. הוא החל לרוץ, הגיח מאחת הרחובות הצדדיים ודקר את נחומברג. לאחר מכן ניסה לדקור גם את אחיו חיים, שהצליח לברוח. שוטרים שהוצבו בשער יפו הבחינו בנער הנמלט מהמחבל, אפשרו לו לחלוף על פניהם, ביצעו ירי ממוקד לעבר המחבל ונטרלו אותו.

נחומברג מאושפז בבית החולים הדסה במצב בינוני. ד"ר מיכאל סאמר, הכירורג שטיפל בו, מסר כי הפצוע הגיע לבית החולים במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב: "לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטראומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. הפצוע הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ".

שני האחים הגיעו לירושלים ללמוד תורה בלילה ולאחר מכן התפללו תפילת שחרית בכותל הקטן. חיים אמר כי המחבל רץ לעברם עם סכין, ניסה לדקור את אחיו בצוואר אבל פגע לו בגב. ישראל מאיר שחזר כי בתחילה לא הרגיש שנדקר. "אני זוכר שהגיע מישהו מאחוריי. חשבתי שהוא נותן לי אגרוף ופתאום ראיתי סכין ארוכה מלאה בדם. רצתי לכיוון בית כנסת החורבה והזעקתי עזרה. בחסדי שמיים יצאתי כמעט ללא פגע".

"הייתה סייעתא דשמיא", הוסיף ישראל מאיר. "הוא דקר אותי מרחק קטן מעמוד השדרה. זה נס אלוקי. אני אמשיך להתפלל ולהגיע למקום גם עכשיו".

אנא עשו חסד והמשיכו להתפלל לרפואתם של גבריאל בן אינס וישראל מאיר בן חווה.

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה