חדשות בארץ

תחילת סופו הפוליטי? החרדים הודיעו: "נגמר הסיפור עם ליברמן"

לאחר שהודיעו כי הם "יזכרו לו" את הסחטנות הפוליטית שלו, המפלגות החרדיות עולות למתקפה נוספת וחסרת תקדים נגד ליברמן. גפני: "לא אשב עם ליברמן, לא פוסלים את לפיד"

גפני ודרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני ודרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שהוביל את ישראל לבחירות חדשות והסית נגד הציבור החרדי, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע היום (חמישי) כי מפלגתו תפעל להקים ממשלה ללא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. ''לא אמשיך להיות בקשר עם ליברמן, נגמר הסיפור'', הבהיר דרעי והוסיף: ''אנחנו צריכים לעשות הכל שבממשלה הבאה יהיה לנו רוב בלי ליברמן''.

בישיבת הסיעה, שנערכה לנוכח ההכרזה כי הבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר, סיפר דרעי על הפשרות מרחיקות הלכת של החרדים, שלמרבה ההפתעה לא סיפקו את יו"ר ישראל ביתנו. "קשה מאוד לתאר את הדרישות ובכל זאת הסכמנו. זו פעם ראשונה בחיים שלי שהרגשתי נסחט, אבל נסחט במובן הכי ברור של המילה. ולמרות זאת עשינו הכל כדי להקים ממשלה מהר". לדבריו, "כל פעם שהתקרבנו, שנענינו לעוד בקשה ועוד בקשה הזויה ואין לי ספק שהבקשות באו כדי שנגיד לא, וכל פעם שענינו כן - עוד בקשה".

נוסף על זאת, דרעי הזכיר כי "דלתות הרבנים וחצרות האדמו"רים היו פתוחות לפניו. ידענו עשרות שנים שהוא ידיד וחבר של הציבור החרדי. ב-40 יום האחרונים אני מרגיש מאוד כואב ופגוע שהוא השתמש בנו במקום לומר בגלוי שהוא לא רוצה את נתניהו בראשות הממשלה". על השינוי הקיצוני בעמדותיו של ליברמן, אמר דרעי כי "מעולם לא ידענו שיש לנו יריב אידיאולוגי כזה קשה". לטענתו, "ידענו שיש לנו אדם שאולי בחייו האישיים לא שומר תורה ומצוות אבל הוא ידיד וחבר של הציבור החרדי".

 

גפני: "אנחנו לא פוסלים שום דבר, גם לא ישיבה עם לפיד"

 

דרעי המשיך במתקפתו חסרת התקדים נגד האיש שהיה פעם ידידו הקרוב, וכעת, כך נראה, יריבו, וסיפר כי הרגע שבו הבין כי אין סבירות שליברמן יצטרף לקואליציה, היה במאמר שפרסם האחרון ב"ידיעות אחרונות", בסוף השבוע. "היה חסר רק לומר שיש לנו אף ארוך ושאנחנו גם לא מתרחצים. אם היינו מחליפים את החרדים ביהודים היינו משוכנעים שהמאמר הזה נכתב באירופה בזמנים אחרים".

מוקדם יותר אמר אמר דרעי כי התנצל בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שהמליץ לו לצרף את ליברמן לקואליציה החדשה: "נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס לממשלה. לצערי ראש הממשלה צדק".

לדבריו הצטרף יו"ר דגל התורה, משה גפני, שהצהיר הבוקר כי הוא לא מתכוון לשבת בקואליציה ביחד עם ליברמן. "אני לא אשב עם ליברמן, לא אוכל לשבת בממשלה עם מישהו שמשפיל אותנו. אני חושב שהוא עשה נזק גדול למדינה". גפני הוסיף כי "אני לא אגיד בסדר למי שרוצה להשתלט על המערכת הציבורית, הוא מכתיב הכול - דיקטטור שמחליט איזה חוק יהיה, מה יהיה כתוב בו ומתי יהיו בחירות. את זה צריך לגמור בבחירות האלה - שהאיש לא יעבור את אחוז החסימה. האיש לא ראוי. אני מכיר את המנטליות בישראל, הציבור לא יסלח לו. אני אמליץ לחבריי לא לשבת אתו, אבל זה לא אומר שדעתי תתקבל. זה רע מבחינה ציבורית לקחת מדינה שלמה לבחירות - והכול בגלל שהוא שונא את נתניהו".

יחד עם זאת, גפני הדגיש כי הוא לא פוסל ישיבה עם לפיד. לפי גפני: "אנחנו לא פוסלים שום דבר, גם לא ישיבה עם לפיד. לא פסלתי ישיבה אתו בעבר ולא אפסול בעתיד. אבל אני לא יכול לשבת אתו כי המצע שלו נוגד לחלוטין את המצע שלי. אני מאוד מכבד את בני גנץ, אבל הוא היה צריך להוכיח שהוא באמת רוצה לשבת אתנו, הוא היה צריך להדוף את הדבר הנורא שעשה ליברמן, להצביע אתנו בחוק הגיוס ואז יכול להיות שהמצב היה שונה לחלוטין. הוא לא עשה זאת והמשיך את המסע המטופש שלו שאין לו שום הסבר".

אמש, עם תום ההצבעה שקבעה על פיזור הכנסת ה-21, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי "זהו רגע מאוד מעניין מבחינה תקשורתית, אבל מאוד לא מרגש מבחינה אזרחית", הצהיר גנץ. "במקום להעביר למישהו אחר את המנדט להרכיב ממשלה - מפעילים סעיף בחוק, מפזרים את הכנסת ומחזירים את המדינה לשלושה חודשים מטורפים, עם מאות מיליוני שקלים, שבמקום שיושקעו בדברים חשובים יושקעו פעם נוספת בבחירות - שיביאו אותנו לאותו המקום. כל זה קורה בגלל שתי מילים בלבד: מבצר משפטי".

תגיות:יאיר לפידמשה גפניאביגדור ליברמןחרדיםאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה