חדשות בארץ

טראמפ: "חבל שנתניהו לא הצליח". נתניהו: "היה לנו אירוע קטן אתמול בלילה"

על רקע הערכות כי כניסה למערכת בחירות חדשה עשויה לעכב ואף לפגוע בפרסום תכנית השלום האמריקנית, הביע טראמפ את אכזבתו מכישלונו של נתניהו להרכיב ממשלה

צוות השלום של הממשל האמריקני (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בתל אביב)צוות השלום של הממשל האמריקני (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בתל אביב)
אא

לנוכח פיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הביע היום (חמישי) את אכזבתו מכישלונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב ממשלה חדשה. "זה חבל מה שקרה בישראל, נראה היה שנתניהו ניצח", אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בבית הלבן. "הוא בחור נהדר. חבל שהם חוזרים לערוך בחירות. זה חבל".

במסגרת ההיערכות לסדנה הכלכלית שתתקיים בבחריין, מוקדם יותר היום קיימו שליחיו של טראמפ ומובילי עסקת המאה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, פגישה עם נתניהו בלשכתו בבירה.

הפגישה עם ראש הממשלה נערכה לאחר שביום שלישי החלה ארצות הברית בבליץ שיחות עם מנהיגי העולם הערבי בניסיון ליצור עוד שותפים לתכנית השלום ובמקביל לפעול לריכוך המתנגדים. בשלישי נחתו השניים במרוקו ונועדו עם המלך מוחמד השישי. אתמול נפגשו בירדן עם המלך עבדאללה, שחפץ לשמור על קשר עם הפלסטינים, ולחצו עליו לתמוך בתכנית השלום ולהשתתף הכלכלית שתיערך בבחריין, זאת לנוכח הודעת הפלסטינים כי הם מחרימים אותה.

במהלך הפגישה עם ראש הממשלה, נתניהו התייחס לדרמה הפוליטית שהובילה את הכנסת לאשר את פיזורה: "כפי שאתם יודעים, היה לנו אירוע קטן אתמול בלילה, אבל זה לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך לעבוד יחד. קיימנו פגישה מצוינת ופורייה שמדגישה שוב שהברית בין ארה"ב וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר, והיא תמשיך ותתחזק אף יותר".

נתניהו הוסיף: "זהו תמיד תענוג גדול לקבל את פניהם של קושנר וגרינבלט בישראל ובירושלים, כדי לדון במאמצינו המשותפים לקידום שגשוג, ביטחון ושלום. אני מעריך מאוד את האופן שבו ארה"ב פועלת, תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, כדי לשלב בני ברית יחד בהתמודדות מול אתגרים משותפים ובניצול הזדמנויות משותפות".

 

למרות ההצהרות: תכנית השלום תוצג בקרוב

לדבריו הצטרף קושנר שהצהיר גם כן כי "אני מחויב למשימה. ביטחון ישראל חשוב ליחסים בין המדינות ולנשיא ואנחנו מתרגשים מהפוטנציאל שיש לאזור". בדבריו, ביקש חתנו של טראמפ להעביר לנתניהו את ברכתו של הנשיא. "זאת הפעם הראשונה שלי בישראל מאז שהנשיא הכיר ברמת הגולן - הצהרה חשובה מאוד", אמר. "ביטחון ישראל הוא קריטי ליחסים בין אמריקה וישראל והוא כמובן גם חשוב מאוד לנשיא, ואנחנו מעריכים את כל מאמציכם לחזק את היחסים בין שתי מדינותינו. הם מעולם לא היו חזקים יותר ואנו מאוד נרגשים מכל הפוטנציאל שיש כאן בישראל, ביחסים בינינו ובעתידנו".

בפגישה השתתפו גם שליח הממשל האמריקני המרכז את הטיפול באיראן, בריאן הוק, וכן שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.

חרף ההצהרות וההבהרות הקודמות כי הממשל האמריקני לא מתכוון להציג את התכנית טרם הצליח נתניהו להרכיב קואליציה, בבית הלבן הבהירו היום כי אין שינויים בתכניות והיא תוצג בקרוב. "ישראל היא דמוקרטיה משגשגת ואנן לא מתכוונים להיכנס לתהליך הקמת הקואליציה שלה", אמרה דוברת הבית הלבן מורגן אורטגס. "הבית הלבן לא מכיר שינויים הקשורים בוועידה".

בפגישה שערכו השניים אמש בעמאן, הצהיר המלך עבדאללה כי כי הדרך היחידה לקדם את "עסקת המאה" היא רק אם תכלול הכרה במדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67', כאשר בירתה היא ירושלים המזרחית – דרישה שהאמריקנים מתנגדים לה בתוקף. עם זאת, ירדן עדיין לא הביעה את עמדתה בנוגע לסדנה האמריקאית, ולא הודיעה אם תיטול בה חלק.

במקביל, סעודיה, איחוד האמירויות ואף יריבתן הגדולה קטאר הכריזו כי הם ישתתפו בוועידה בבחריין. עם זאת, המעצמות החזקות סין ורוסיה, כך לפי מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, לא ישתתפו בוועידה.

תגיות:דונלד טראמפג'ארד קושנרג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה