חדשות בארץ

עודה: "גנץ נפגש איתי. שוקלים שיתוף פעולה"

לאחר הנאום השנוי-במחלוקת של יו"ר חד"ש בהפגנת האופוזיציה שהובילה להחרמתה בידי האוזר והנדל – בכירי כחול לבן, עודה חושף כי נפגש עם יו"ר כחול לבן ודן אתו על שיתוף פעולה

חברי רשימת חד"ש, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חברי רשימת חד"ש, עודה וטיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר חד"ש, איימן עודה, קיים פגישה לפני כשבועיים עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ודן אתו על שיתוף פעולה אפשרי – כך אמר אתמול (רביעי) עודה לאתר 'אל מוניטור'. לדבריו, הפגישה התקיימה לבקשת גנץ עוד בטרם הסערה שקמה סביב הפגנת האופוזיציה, בה נאם עודה, וכי הם דנו על שיתוף פעולה פוליטי באופוזיציה. פגישה זו, לטענת עודה, היוותה את הרקע להחלטה להזמינו לשאת דברים בהפגנה.

"הייתה לנו פגישה רצינית", אמר יו"ר חד"ש, "אני חושב שהייתה לה ולדברים שנאמרו בה, ההסכמות ואי ההסכמות, השפעה להמשך הדרך. דיברנו על שיתוף פעולה ושאנחנו צריכים לפעול יחד לכך כדי שהאוכלוסייה הערבית תהיה לגיטימית במדינה. כדי שהיא תחוש כך, יש להתייחס להנהגה שנבחרה על ידה באופן דמוקרטי. לגיטימציה לאוכלוסייה הערבית מחייבת להכיר בנבחריה כלגיטימיים ולהתייחס אליהם בהתאם".

כזכור, בהפגנת השמאל שנערכה במוצאי שבת האחרונה, עודה הוזמן לשאת נאום על ידי מארגן ההפגנה, ח"כ עופר שלח (כחול לבן). אלא, שימים לאחר שנענה בחיוב להצעה, הובהר לו כי הזמנתו בוטלה. הרקע לביטול היה סערה שפרצה מהאגף הימני של כחול לבן (משה יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר), שטענו כי הזמנתו מהווה סדין אדום למצביעי הימין שיירתעו מלהצביע לה. בשלב מאוחר יותר הוחזר עודה לרשימת הנואמים לאחר סערה ציבורית ולחץ שהופעל על בני גנץ, וכך, שעות ספורות לפני קיומה, התקשר לעודה והזמין אותו.

בעקבות כך, הודיעו יועז הנדל וצבי האוזר על החרמת האירוע, בעוד שיעלון, שהתנגד גם הוא, נטל בכל זאת חלק בהפגנה. השתתף בהפגנה למרות זאת – עובדה שגררה חילופי מהלומות שלו עם הליכוד. "תומך הטרור איימן עודה נואם בברכת לפיד וגנץ", הגיבו בליכוד. יעלון לא נשאר חייב והשיב: "ההתייחסות לערבים כמקשה אחת כטרוריסטים זו חלק מהבעיה. את בל״ד של בשארה, ע׳אטס וזועבי הייתי מוציא מחוץ לחוק בשל תמיכתם בטרור, אך גם פיקדתי על חיילים ערבים בצה״ל, ביקרתי משפחות שכולות ערביות. נתניהו מוכן לשרוף את כל זה כדי לשרוד".

בנאומו בהפגנה, שנערכה ברחבת מוזיאון תל אביב, אמר ח"כ עודה: "אנחנו האזרחים הערבים אולי לא יכולים לבד, אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. המאבק הזה שזור בשלום, בשוויון, בצדק החברתי. והוא דורש שותפות בין מנהיגים אמיצים. אני מוכן לשותפות הזו כדי לעשות את השינוי".

בריאיון אתמול, התייחס עודה לדברים שנשא והדגיש כי הוא מקווה שזה "לא יהיה הנאום האחרון שלי איתם אלא הראשון. לא רציתי להגיע למקום שאחרי זה יבוא גנץ ויגיד זהו, אנחנו לא יכולים עוד להיות ביחד. רציתי שיהיה לזה המשך". כאשר נשאל האם לדעתו יש תרחיש כי במידה וישראל תלך לבחירות, גנץ ובכירי כחול לבן ינתקו עמו מגעים, השיב: "הם כבר לא יכולים, אחרי מה שקרה ביום שבת, אי אפשר. הפור נפל. מעכשיו צריכה להיות שותפות אמיצה של מנהיגים אמיתיים".

תגיות:בני גנץערביי ישראלבחירות 2019איימן עודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה