חדשות בארץ

דרעי: ליברמן התכוון להפיל את נתניהו

לאחר ההצבעה הדרמטית בכנסת על הליכה לבחירות חדשות, אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי ראש הממשלה נתניהו צדק כשטען כי אביגדור ליברמן פועל למנוע את הקמת הקואליציה

דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודה הלילה (חמישי) כי טעה כשחשב שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתכוון להיכנס לקואליציה בראשות בנימין נתניהו.

דקות לאחר שהכנסת הצביעה בקריאה שנייה ושלישית על פיזורה, אמר דרעי לעיתונאים כי לאורך השבועות האחרונים הוא ניסה לשכנע את ראש הממשלה שיש לעשות כל מאמץ להכניס את ליברמן לקואליציה. לדבריו, "ראש הממשלה בחוכמתו הרבה הבין מהיום הראשון שאין פניו של ליברמן לממשלה, ושהוא רק רוצה להרוויח זמן ולא לאפשר לו להקים את הממשלה הזו".

"אני שכנעתי את ראש הממשלה, בלהט גדול, שזה לא נכון, שכדאי לנסות ולנהל משא ומתן, וללכת לדרישות שלו מעבר לכוחו – בפנסיות, בתיקים. הסכמנו שיהיה בממשלה הזו מדד מיוחד לליברמן ומדד אחר למפלגות האחרות, ושלא נבקש להיות זהים אליו – כדי לקבל אותו בפנים".

דרעי סיפר כי הביע בפני נתניהו את התנצלותו: "אחרי כל המאמץ הגדול הזה, אחרי כל הפשרות שעשינו, הרגשתי היום צורך להתנצל בפני ראש הממשלה. להגיד לו 'תשמע, טעיתי'. לצערי טעיתי בעניין הזה וראש הממשלה צדק".

כזכור, בשעות שלפני ההצבעה המכריעה הגיש נתניהו לליברמן ולמפלגות החרדיות הצעה אחרונה בסוגיית חוק הגיוס, לפיה החוק יובא לאישור מחודש בכנסת בנוסח אותו דרש ליברמן, ובהמשך יוכן לקריאה שנייה ושלישית "בהסכמה משותפת". במידה ולא תושג הסכמה עד סוף חודש יולי – מועד פקיעת הסדר "תורתו אומנותו", על פי החלטת בג"ץ – יצטרכו החרדים לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי, שמשמעותו גיוס מלא כמו לכל חלקי הציבור.

על אף שהצעת נתניהו נטתה בבירור לכיוונו של ליברמן, אישר הרב חיים קנייבסקי לחברי הכנסת של דגל התורה להסכים לה, על מנת להציל את עולם התורה. יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהגיע להתייעצות בביתו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, קיבל ממנו הוראה דומה להיענות להצעה. ליברמן מצדו סירב גם למתווה זה.

תגיות:אביגדור ליברמןאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה