חדשות בארץ

הליכוד: ליברמן הוליך שולל את הציבור

בבוקר שלאחר החלטת הכנסת לפזר את עצמה, בליכוד תוקפים בחריפות את אביגדור ליברמן ומאשימים אותו באחריות להליכה לבחירות

נתניהו וליברמן (תמונות: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)נתניהו וליברמן (תמונות: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)
אא

החלה מערכת הבחירות: ישראל מתעוררת הבוקר (חמישי) למציאות פוליטית שכמותה לא חוותה מעולם. חודש בלבד לאחר שחברי הכנסת הצהירו אמונים לתפקידם, החליטה הכנסת ה- 21 להתפזר. הצעת החוק אושרה הלילה במליאה ברוב של 74 תומכים מול 45 מתנגדים.

דוברי הליכוד החלו במתקפה חזיתית נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהמשבר שיזם מנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה והביא בסופו של דבר להקדמת הבחירות. את האות נתן נתניהו מספר דקות לאחר ההצבעה, בצאתו מהמליאה, כשתקף בחריפות את ליברמן: "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה, חד-משמעית. הוא קבע שאני אהיה ראש הממשלה ושהליכוד יוביל ממשלת ימין. הציבור בחר בי להוביל את מדינת ישראל. המפלגות השונות שהתמודדו לכנסת, רבות מהן אמרו שיתמכו בי, והציבור אמר את דברו. ואכן, 60 מתוך 65 המנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק מה שהבטיחו לעשות. מפלגה אחת עשתה את ההיפך הגמור. אביגדור ליברמן, לצערי, הוליך שולל את מצביעיו. מהרגע הראשון לא הייתה לו שום כוונה לבצע את מה שאמר. הוא הציב דרישה ועוד דרישה, וכל פעם שדרישתו הייתה נענית – היה מעלה דרישה חדשה. הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בבירור להפיל את הממשלה הזו. הוא עושה זאת משיקולים של לקושש עוד כמה קולות – הוא לא יצליח בכך"

"הוא גורר פעם שנייה מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות. פעם שנייה ב- 8 חודשים שהוא גורר את המדינה לבחירות – בגלל גחמות אישיות, בגלל הרצון לקבל עוד כמה מנדטים, פשוט לא יאומן", הוסיף נתניהו. "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל. אתה נותן לו קולות עבור הימין והוא לא נותן את קולו לממשלת הימין. הוא מפיל ממשלות ימין. לא יאמינו לו, מבינים כבר את הטריק. אנחנו ננהל מסע בחירות חד ובהיר, וננצח בו".

השרה מירי רגב אמרה לאחר ההצבעה כי "ליברמן כפה עלינו את הבחירות, בפעם השנייה במשך שנה אחת. נתניהו עשה הכל כדי שהממשלה תקום, כדי שהקואליציה הזו תוכל להמשיך לעשות טוב לחברה ולמדינה. ליברמן, ללא שום סיבה מהותית ועקרונית – רק האגו. הוא לא היה מוכן לרדת מהעץ רק בגלל האגו. על האגו הזה צריך לשלם מחיר".

 

"הוא טיפס על עץ גבוה וגרר לבחירות"

השר יריב לוין, שעמד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד, אמר הבוקר כי לצערו הרב היה לו ברור שליברמן אינו מעוניין להיכנס לממשלה. בראיון לעמית וסגל וירון דקל בכאן רשת ב' אמר לוין : "אפשר היה לראות זאת לפי לפי הצבת האולטימטום ההזוי הזה בנושא חוק הגיוס. אין אף חוק שיוצא מהקריאה השנייה והשלישית כמו שהגיע מהקריאה הראשונה". הוא הוסיף כי "ליברמן הצליח לשבור שיא מדהים – להפיל שתי ממשלות ימין בתוך כמה חודשים. זאת פשוט הונאה של ציבור שלם. השותפות האחרות גילו אחריות והיו נכונות לפשרות מרחיקות לכת וללכת לקראת ליברמן שהוסכם על כולם מראש שיקבל מפתח שונה וגדול הרבה יותר, העיקר שלא יהיה לו תירוץ וסיבה לא להיכנס לממשלה. ישראל ביתנו ביקשו לקבל 3 שרים ו- 5 משרדי ממשלה. היו בקשות להפוך את משרד הקליטה למין משרד חוץ קטן עם 15 שליחים בכל העולם. הדרישות היו אבסורדיות כדי שהמשא ומתן ייתקע".

חבר הכנסת מיקי זוהר, ששימש כיו"ר הוועדה המסדרת של הכנסת המתפזרת, אמר כי "זו אחת הפארסות הגדולות בפוליטיקה, הונאה ציבורית". בראיון לגלי צה"ל אמר זוהר: "אנחנו מנסים לעכל את המצב שליברמן גרר אותנו אליו. זו הייתה התעקשות מטופשת וחסרת מהות. הוא טיפס על עץ גבוה וגרר לבחירות. חוסר אחריות מובהק כלפי הציבור, לשגע את הציבור. מדובר בכל 65 המנדטים, 2 וחצי מיליון שרצו לראות ממשלת ימין של נתניהו. ליברמן חשב 'אני אדם אחד, אני אחליט עבורכם, בואו נלך לבחירות".

"עשינו כל שביכולתנו לחסוך את הפארסה הזו, למנוע את הבחירות. רצינו לעבוד למען אזרחי ישראל. ליברמן בא ואמר 'לא מעניין אותי, אני רוצה את חוק הגיוס'. לא מדברים על דרישה שהולכת להיטיב עם הציבור באופן שהמדינה תשתנה. זו דרישה שאיש לא מתעניין בה, גם לא צה"ל. הצבא גם ככה יצמצם ב- 2020 את מספר המגויסים. אבל ליברמן התעקש להראות לחילונים שיש מישהו שמנצח את החרדים. נלקחנו לבחירות על עיקרון של שנאה, שלא הביא תוצאה חוץ מלפגוע באזרח".

ליברמן עצמו הגיב על פיזור הכנסת בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "לצערי, ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת – למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה". ליברמן סיכם כי "מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות הוא הליכוד בלבד".

תגיות:הליכודיריב לויןישראל ביתנובחירות 2019מיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה