חדשות בארץ

סופית: הולכים לבחירות ב- 17 בספטמבר; נתניהו: ליברמן הוא חלק מהשמאל

חברי הכנסת אישרו ברוב קולות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה- 21. בתום ההצבעה תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את אביגדור ליברמן: "הוא הוליך שולל את מצביעיו"

נתניהו בכניסה למליאת הכנסת, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בכניסה למליאת הכנסת, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת הצביעה הלילה (חמישי אחר חצות) על פיזורה, חודש בלבד לאחר שחבריה הצהירו אמונים לתפקידם. בהצעת החוק לפיזור הכנסת, שהתקבלה בקריאה שנייה ושלישית, נקבע כי הבחירות לכנסת ה- 22 יתקיימו ב- 17 בספטמבר.

דקה לאחר חצות הכריז יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, על תוצאות הקריאה השנייה: 74 חברי כנסת תמכו בחוק לעומת 45 מתנגדים. 10 דקות לאחר מכן התקבלה תוצאה זהה בקריאה השלישית והסופית.

בשעות שקדמו להצבעה הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו הצעה אחרונה למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, במטרה למנוע את פיזור הכנסת. בהודעת הליכוד נאמר כי "לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי, ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי, שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור". בש"ס קיבלו את הצעתו של נתניהו, וזאת בהוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן. הרב חיים קנייבסקי אישר אף הוא לחברי הכנסת של דגל התורה להסכים להצעה, על מנת להציל את עולם התורה. אלא שסירובו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לקבל את ההצעה סתם את הגולל על המאמצים למנוע את פיזור הכנסת.

נתניהו: ליברמן מפיל ממשלות ימין

בצאתו מהמליאה הגיב נתניהו על פיזור הכנסת, ותקף את ליברמן בחריפות: "לפני מספר שבועות הציבור בישראל החליט חד-משמעית שאני אהיה ראש הממשלה ושהליכוד יוביל ממשלת ימין. הציבור בחר בי להוביל את מדינת ישראל. המפלגות השונות שהתמודדו לכנסת אמרו ברובן שיתמכו בי, והציבור אמר את דברו. ואכן, 60 מתוך 65 המנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק מה שאמרו. אביגדור ליברמן, לצערי, הוליך שולל את מצביעיו. מהרגע הראשון לא הייתה לו כוונה למלא מה שאמר. הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בבירור להפיל את הממשלה הזו. הוא עושה זאת משיקולים של לקושש כמה קולות - הוא לא יצליח בכך"

"הוא גורר פעם שנייה מדינה שלמה לחצי שנה של בחירות, בגלל גחמות אישיות, בגלל הרצון לקבל עוד כמה מנדטים", הוסיף נתניהו. "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל. אתה נותן לו קולות עבור הימין והוא מפיל ממשלות ימין. לא יאמינו לו, מבינים כבר את הטריק. אנחנו ננהל מסע בחירות חד ובהיר, וננצח בו".

ליברמן הגיב על תוצאות ההצבעה באמצעות חשבון הפייסבוק שלו: "לצערי, מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת - למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה". ליברמן סיכם כי "מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות הוא הליכוד בלבד".

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, אמר כי "קיום בחירות חדשות כחודש אחרי הבחירות האחרונות מנוגד לרצון העם ומנוגד לכל היגיון בריא. מדובר בכפייה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים". ליצמן הוסיף כי ליברמן עשה שימוש ציני בחוק הגיוס ואמר כי מדובר ב"תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו".

(עודכן: 00:32)

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה