חדשות בארץ

הדרמה בכנסת: נתניהו בהצעה אחרונה לליברמן ולמפלגות החרדיות – ההצעה נדחתה

ראש הממשלה נתניהו הציע להביא את חוק הגיוס המקורי, על פי הנוסח של אביגדור ליברמן, לאישור מחודש בכנסת, ולאחר מכן להכינו לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. במידה ולא תושג הסכמה עד סוף יולי – המפלגות החרדיות יצטרכו לבחור בין החוק של ליברמן לבין גיוס מלא לחרדים

חבר הכנסת משה גפני מגיע ללשכת נתניהו בכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)חבר הכנסת משה גפני מגיע ללשכת נתניהו בכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נמשכת הדרמה בכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב (רביעי) הצעה אחרונה של 'הדקה ה- 90' למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, במטרה למנוע את פיזור הכנסת. 

בהודעת הליכוד נאמר כי "לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי, ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי, שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור. ההצעה הוגשה כעת לצדדים, ואנו ממתינים לתשובתם החיובית כדי להקים ממשלת ימין עוד הלילה ולמנוע בחירות מיותרות".

בעקבות ההצעה, דווח כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע להתייעצות בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן. ביהדות התורה הגיבו בזעם על הודעת הליכוד ואמרו כי מדובר בספין. גורמים במפלגה טענו כי ראש הממשלה מפנה להם עורף "עם איומים לא ריאליים", כהגדרתם. על פי הדיווח של עקיבא וויס בכאן חדשות, בכירים במפלגה אמרו כי "‏הפניית העורף של נתניהו היא שערורייתית, אולי נתמוך במועמד אחר בליכוד ואז תהיה ממשלה רחבה שגם תעביר את חוק הגיוס". גם בישראל ביתנו התקבלה ההצעה בשלילה: "ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף", נמסר מהמפלגה.

מוקדם יותר הערב נמסר מהליכוד כי הושלמו הסכמים סופיים עם מפלגות הקואליציה המונות 60 חברי כנסת – למעט ישראל ביתנו. אלא שבמפלגת בכולנו הכחישו את טענת הליכוד. יו"ר המפלגה, משה כחלון, הבהיר כי ייכנס אך ורק לקואליציה הזוכה לכל הפחות לתמיכה של 61 חברי כנסת, ויחתום על הסכם קואליציוני רק לאחר הצטרפותו של ליברמן לקואליציה. דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, טען מנגד כי ההסכם עם כולנו סופי, אך ייחתם לאחר שליברמן יצטרף.

לחילופי ההודעות בין הליכוד וכולנו קדם דיווח של עמית סגל בחדשות 12, לפיו נתניהו הציע ליו"ר העבודה אבי גבאי להצטרף לממשלה תמורת תיק האוצר ו- 3 תיקים נוספים שיימסרו לחברי מפלגתו. על פי הידיעה, ההצעה כללה גם את הורדתם מעל הפרק של חוק החסינות ופיסקת ההתגברות וביטול חוק בוררות חובה. באתר וואלה דווח מפי גורם פוליטי בכיר כי בשל התנגדותו של כחלון להעברת תיק האוצר לעבודה, הוצע לגבאי לאחר מכן תיק הביטחון ולמספר 2 במפלגתו, טל רוסו, הוצע לשמש כסגן שר הביטחון.

בהודעה שמסר גבאי לאחר הפרסום נאמר: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה". גבאי הוסיף כי מפלגתו סבורה שאין מקום לבחירות נוספות, ועל הנשיא להעניק את המנדט להרכבת הממשלה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ.

על פי המסתמן, הכנסת תצביע בשעה 23:30 על הצעת החוק לפיזור הכנסת. חברי הכנסת של האופוזיציה ויתרו על בקשותיהם לנאום במליאה, במטרה לזרז את מועד ההצבעה ולסכל את האפשרות שמפלגות הקואליציה יצליחו ברגע האחרון לכונן ממשלה. ראש הממשלה צפוי לנאום לפני ההצבעה.

(עודכן: 22:25)

תגיות:הליכודיהדות התורהאביגדור ליברמןכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה