חדשות בארץ

שעות לסוף הדד-ליין: גבאי דחה את הצעת נתניהו להצטרף לממשלה

שעה קלה לאחר הדיווח כי נתניהו ניסה לפתות את גבאי, מודיע יו"ר העבודה כי הוא דוחה אותה על הסף. מוקדם יותר דווח כי גבאי ורוסו שקלו זאת בכובד ראש

גבאי ורוסו (צילום: פלאש 90)גבאי ורוסו (צילום: פלאש 90)
אא

4 שעות לתום הדד-ליין הסופי: לאחר הפרסום הערב (רביעי) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע למפלגת העבודה להצטרף לממשלתו – יו"ר המפלגה, אבי גבאי, דחה את ההצעה. "חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה", אמר גבאי וחשף: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה".

"ההצעה האחרונה מאמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד". בהודעה נכתב כי "חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה. עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ".

דבריו של גבאי מגיעים לאחר שמוקדם יותר דווח נתניהו הציע לגבאי להצטרף לממשלתו, כאשר בתמורה, כך לפי דיווח בקשת 12, יינתן לגבאי תיק האוצר, ושלושה תיקים נוספים לשאר חברי מפלגתו. בנוסף, ייגנז לאלתר חוק החסינות ופיסקת ההתגברות, ויבוטל חוק בוררות חובה שדוחק את רגלי ועדי העובדים. על פי הדיווחים, ההצעה נשקלה בכובד ראש על ידי גבאי וטל רוסו, בעוד ששאר החברים מחו על כך בתוקף.

בליכוד סירבו להתייחס לכך אך משיחה שקיים ח"כ עמיר פרץ עם ynet, מסר כי "אבי גבאי ביקש להיפגש איתי. קבענו להיפגש בשעה תשע וחצי. אני מתנגד באופן מוחלט להצטרף לממשלת נתניהו. לא נהייה גלגל ההצלה שלו". בציוץ שהעלה מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף פרץ: "לא נכנס ולא נשב בממשלתו. כל אפשרות אחרת היא הפרה של כל מה שהבטחנו לציבור. מה שהבטחנו נקיים".

התגובות החריפות ממחנה השמאל לא איחרו מלהגיע, כשראשון המגיבים הבולטים היה ח"כ יאיר לפיד שתקף את גבאי באומרו כי "אפילו בפוליטיקה הישראלית יש גבול לכמות הגועל שהציבור יכול לספוג. לא מאמין שתעשה דבר כזה".

נוסף לפרץ, גם בכירים נוספים בעבודה תקפו את המהלך. "‏הבטחנו בבחירות שלא נשב עם נתניהו. הבטחות יש לקיים. אין לי שום כוונה לכהן בממשלה תחת בנימין נתניהו עם כתב אישום ולספק חומת מגן לשחיתות. אני קורא גם לחבריי לדחות לאלתר את ההצעה", אמר ח"כ איציק שמולי. גם סתיו שפיר התנגדה. "שעות לפני הדדליין להרכבת הממשלה נתניהו עסוק בספינים ומנסה לקנות לעצמו זמן - כשהוא חושב שכולם מוכנים להתקפל בפניו. הוא הרי כבר קיפל את רוב המערכות הדמוקרטיות לטובתו. אבל זה לא יקרה - אנחנו ננצח במאבק על הדמוקרטיה הישראלית, וכרגע החשוד שבורח ממשפט הוא האויב הכי גדול שלה".

בכירת המפלגה, שלי יחימוביץ, אף שיגרה איום, לפיו היא "מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד".

תגיות:אבי גבאיהעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה