חדשות בארץ

סופית: ישראל כץ מונה לשר החוץ

לאחר מרוץ צמוד מול השר שטייניץ ושלושה חודשים סוערים בתפקיד ממלא מקום שר החוץ, כץ מונה באופן סופי לתפקיד שר החוץ. הערב תאשר הממשלה את המינוי

כץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (רביעי) כי שר ישראל כץ ימונה לתפקיד שר החוץ. המינוי יצא לפועל לאחר שהאחרון מילא 90 יום בתפקיד - פרק הזמן המקסימלי שמאפשר החוק למשרת ממלא מקום. כהונתו של כץ, שמחזיק בנוסף גם בתיק התחבורה ותיק המודיעין, תימשך עד להרכבת ממשלה חדשה שעשויה להתארך מספר חודשים.

"אני רואה חשיבות רבה במינויי כשר החוץ של מדינת ישראל, אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון וזאת בתום 3 החודשים של פעילותי כממלא מקום שר החוץ", מסר כץ בתגובה למינוי. "בכוונתי לפעול יחד עם ראש הממשלה ועם חברי בממשלה ובכנסת כדי לקדם ולחזק את מעמדה של מדינת ישראל מול האתגרים העולמיים והאזוריים החשובים בפניהם אנחנו ניצבים".

כזכור, בפברואר האחרון, לאחר כ-4 שנים שהחזיק בתפקיד שר החוץ בפועל, ראש הממשלה הודיע כי החליט למנות את כץ לתפקיד ממלא מקום שר החוץ. מינויו בא לאחר הגדלת כוחו בפריימריז של הליכוד, עובדה שסייעה לו במידת מה לגבור על השר יובל שטייניץ. מוקדם יותר, על רקע הדיווח כי המינוי יינתן לו, בירך השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בירך את השר כץ ואמר: "אני מברך את השר ישראל כץ ומאחל לו הצלחה רבה. אנחנו כמובן לא מתערבים לראש הממשלה איך הוא מחלק את התיקים והמינויים".

בשלושת החודשים בהם כיהן כממלא מקום שר החוץ, הספיק כץ לעורר כמה סערות, אחת מהן התבטאותו השנויה-במחלוקת בנוגע לחלקם של הפולנים בשואה, כאשר סייעו לנאצים בהרג יהודים. בציטוט, המיוחס לראש הממשלה המנוח, יצחק שמיר, האשים את הפולנים כי ינקו את האנטישמיות מחלב אימם. "בדיפלומטיה מנסים שאנשים לא יעלבו, אבל אף אחד לא ישנה את האמת ההיסטורית עבור שום דבר מהסוג הזה. הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים, בהחלט. איך אמר יצחק שמיר – הם ינקו את האנטישמיות מחלב אימם".

"אי אפשר לייפות את ההיסטוריה הזאת ואנחנו כאלה שנושאים את מורשת השואה, אנחנו נמשיך לעשות את זה" הוסיף. "אני בן להורים ניצולי שואה ואפילו גדלתי ונולדתי במושב של ניצולי שואה. זכר השואה הוא דבר שאין להתפשר אתו, הוא דבר ברור ואנחנו לא נשכח ולא נסלח". בפולין לא סלחו על הדברים והגיבו כי "מדהים לראות איך שר החוץ שזה עתה מונה מתבטא באמירה גזענית ומבישה. זה בלתי מתקבל על הדעת".

תגיות:ישראל כץשר החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה