חדשות בארץ

בליכוד מורידים כפפות: "ליברמן רוצה לחסל את נתניהו. כל השאר ספינים"

האופטימיות כי ליברמן בסוף התקפל ששררה בתחילת השבוע בליכוד, פגה ביום שני עם הודעת נתניהו כי נכשל במגעים מול ליברמן. כעת, הרסן הותר ובליכוד עולים למתקפה חסרת תקדים. "הוא רוצה לרשת אותו", מאשימים

דובר הליכוד, יונתן אוריך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דובר הליכוד, יונתן אוריך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא היום (רביעי) במתקפה חסרת תקדים נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והאשים אותו בחתרנות. "זה לא הגיוס ולא העקרונות", טען אוריך. "ליברמן רוצה לחסל את נתניהו. כל השאר ספינים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו של דובר נתניהו מצטרפים לדברים שאמר מוקדם יותר גורם בליכוד כי "ליברמן ממשיך להוליך שולל". טענת הגורם, לליברמן מניעים נסתרים: "המטרה שלו היא לחסל את ראש הממשלה נתניהו כי הוא רוצה לרשת אותו". לדבריו, "הוא אומר על כל הצעה 'אולי נשקול', מושך כמה ימים - ואז דוחה אותה". הגורם מזכיר את הברית שכרת ליברמן עם החרדים בבחירות האחרונות לעיריית ירושלים, שהביאו את משה ליאון לכיכר ספרא: "ליברמן שתמיד עשה דילים עם המפלגות החרדיות, לדוגמה כשסיכל מועמדות של ראש עיר חילוני לירושלים, פתאום מצייר את עצמו כמי שמייצג את הקול החילוני. בשביל כמה מנדטים ותאוות כוח ליברמן גורר מדינה שלמה לבחירות".

בעקבות האשמות החריפות, ממפלגת "ישראל ביתנו" נמסר: "אנחנו מצטערים על הסגנון והשפה בתדרוכים היוצאים מלשכת ראש הממשלה. מהרגע הראשון ישראל ביתנו הזהירה שמבחינתה יש אך ורק הצעה אחת - השלמת החקיקה בקריאה שנייה ושלישית בנוסח זהה לקריאה הראשונה. כל השאר זה ספינים והטעיית הציבור".

מוקדם יותר הדגיש ליברמן כי המהלכים האחרונים שלו אינם באים מרקע אישי: "אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הוויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש".

"לא שינוי מינורי, שינוי מז'ורי"

"אני גם לא נגד הציבור החרדי", טען והוסיף: "אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה". לדברי ליברמן, "אינני מנהל סחר מכר ולא מסע סחיטה. כל דבר שהגעתי אליו בחיים היה בזכות ולא בחסד, ולא בתרגילים. אני מכבד את הכרעת הבוחר, ועם 5 מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות אין לי זכות ואין לי כוונה לדרוש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא ממלא מקום ראש הממשלה ואפילו לא סגן ראש הממשלה".

"אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו. ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה", סיכם ליברמן את דבריו.

לאחר שנמנעו עד כה לעשות זאת, בליכוד, כך נראה, קיבלו הנחייה להוריד את הכפפות ולהשיב אש לליברמן שתגרום לו לאבד את המנדט שלו במחנה הימין. "ליברמן, רד מהעץ, אין באמת שום ויכוח עקרוני או מהותי בינינו. קיבלת כל מה שרצית", כתבה רגב רשתות החברתיות. "אם תגרור את המדינה עוד פעם לבחירות תוך חצי שנה ותביא לבזבוז מיותר של מיליארדי שקלים, אין ספק שהעם יגיד את דברו - רק נתניהו!".

סגנית השר, ציפי חוטובלי, הוסיפה בריאיון לגלי צה"ל כי "ישראל ביתנו תיעלם בבחירות הבאות אם ישראל תלך לבחירות שוב בגלל ליברמן. הבוחר שלו לא טיפש, ליברמן יכול להגיע למצב שהוא לא יהיה קיים יותר". לדבריה, "לתת את האפשרות להרכבת הממשלה לאדם אחר מהמפלגה שלנו זה מנגנון עוקף דמוקרטיה".

בתוך כך, על רקע הדיווחים כי לאחר שמפלגתה לא עברה את אחוז החסימה היא מתכוונת להתפקד לליכוד, קיימה יו"ר הימין החדש, איילת שקד, פגישה עם היו"ר הנוסף של המפלגה, נפתלי בנט, בלשכתו בתל אביב. במענה לדיווח כי כי היא שוקלת חבירה לליברמן, השרה שקד הכחישה את הדברים. במקביל, בימין החדש מסרו כי עם או בלי שקד – המפלגה תתמודד בבחירות הקרובות.

תגיות:נפתלי בנטהליכודאיילת שקדאביגדור ליברמןיונתן אוריך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה