חדשות בארץ

מקורבי נתניהו מזהירים: אם תלך לבחירות – מצבך המשפטי יחמיר

גורמים בסביבת ראש הממשלה הזהירו אותו מפני הליכה לבחירות בטענה כי כך יתדרדר מצבו המשפטי כאשר אז הוא יהיה חייב ללכת לשימוע ולא יוכל להימלט עם חוק חסינות

נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מקורביו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהירו אותו מהשלכות משפטיות אם ילך לבחירות חדשות – כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. לדבריהם, "אם נתניהו ילך לבחירות ייווצר מצב שהוא יהיה חייב ללכת לשימוע", זאת לנוכח העובדה כי "לאחר הבחירות, גם אם נתניהו יזכה, הוא יהיה במרוץ כדי לחוקק את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות, ויש סיכוי גבוה שלא יצליח לעשות זאת לפני החלטה של היועמ"ש להגיש נגדו כתב אישום".

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על דחיית השימוע לאוקטובר, הגורמים הזהירו היום כי אם הכנסת תפוזר "נתניהו צפוי לבקש עוד דחייה בשימוע". אלא, שלטענת גורמים בכירים במערכת המשפט, "מועד השימוע סופי ולא נדחה אותו".

כזכור, בשבועות האחרונים דווח כי בראש סדר היום של הקואליציה הנרקמת עומדים חקיקות הליבה של חוק החסינות לראש הממשלה, וחקיקת פסקת ההתגברות שתביא לשינויים מרחיקי לכת במערכת המשפט. על רקע זה, היועץ המשפטי לממשלה תקף אתמול בחריפות את כוונת חוק החסינות והדגיש כי "כל ההחלטות בתיקי ראש הממשלה התקבלו בצורה מקצועית ועניינית. לנוכח זאת, הטענה כי תיקון לחוק החסינות נדרש כדי להגן כביכול על ראש הממשלה מפני החלטות לא ענייניות לגביו - חסרת כל ביסוס".

"לאחרונה הושמעה טענה שחברי הכנסת זקוקים כביכול לשינוי חוק החסינות כדי להגן על עצמם, ועל מנת להתמודד עם לחצים שמופעלים עלי להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה", טען מנדלבליט בנאומו בכנס לשכת עורכי הדין באילת. לדבריו, "דברים אלו חוטאים לאמת". עוד הוסיף כי "הדברים מצטרפים לגל של התבטאויות מצערות בזירה הציבורית והתקשורתית, שמבקשות לפגוע בלגיטימיות של ההחלטות שלנו – ולתייג אותנו בתיוגים פוליטיים".

אך בעוד את חוק החסינות תקף מנדלבליט בחריפות, נזהר מנדלבליט מלמתוח ביקורת ונימק כי "ככל שהממשלה החדשה שתוקם תבקש לעשות כן, בהחלט ניתן להמשיך בתהליך זה, תוך ניתוח האיזונים הדרושים בנושא כה מורכב ורגיש. העיקר הוא ההקפדה כי במסגרת השינויים יישמרו המרכיבים היסודיים של מערכות החוק והמשפט – הכוללים את עצמאות הרשות השופטת והייעוץ המשפטי לממשלה".

מנדלבליט הוסיף: "אני מאמין גדול במשילות, ובצורך של הממשלה להיות מסוגלת להוציא את מדיניותה אל הפועל באופן חוקי. ניתן לראות זאת באלפי ההכרעות המשפטיות שקיבלנו במהלך כהונתי בתפקיד, שברובן המכריע, למעט מקרים חריגים ביותר ובודדים במספר, פעלנו יחד עם הממשלה לקידום מדיניותה. הטענה כאילו מערכות החוק והמשפט פוגעות כביכול בדמוקרטיה וברצון העם – מבטאת חוסר הבנה של מהות השיטה הדמוקרטית, המבוססת על ביזור הכוח ועל הפרדת הרשויות".

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליטחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה