חדשות בארץ

חשש לקריסת תכנית השלום האמריקנית? קושנר וגרינבלט ייפגשו עם נתניהו בחמישי

על רקע המשבר הקואליציוני והחשש הגובר מפני הליכה לבחירות חדשות, צוות השלום של הממשל האמריקני ייפגש עם ראש הממשלה ביום חמישי

נתניהו וטראמפ בפורום הכלכלי בדאבוס (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ בפורום הכלכלי בדאבוס (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ג'ארד קושנר, מוביל תכנית השלום האמריקנית ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, וג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ייפגשו ביום חמישי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירושלים – כך הודיע היום (שלישי) הבית הלבן.

בניסיון להכין את הקרקע בעולם הערבי לקראת הוועידה הכלכלית בבחריין שתפתח את עסקת המאה של ארצות הברית, השניים נחתו היום במרוקו ונועדו עם המלך מוחמד השישי. מחר הם צפויים לנחות בירדן, שם ייפגשו בעמאן עם המלך עבדאללה, שחפץ לשמור על קשר עם הפלסטינים, וילחצו עליו לתמוך בתכנית השלום ולהשתתף הכלכלית שתיערך בבחריין, זאת לנוכח הודעת הפלסטינים כי הם מחרימים אותה.

במקביל, סעודיה, איחוד האמירויות ואף יריבתן הגדולה קטאר הכריזו כי הם ישתתפו בוועידה בבחריין. עם זאת, המעצמות החזקות סין ורוסיה, כך לפי מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, לא ישתתפו בוועידה.

אלא, שבצד הישראלי נכונו להם הפתעות כאשר הממשלה עדיין לא הורכבה, וחמור מכך, אף עשויה ללכת לבחירות חדשות. הגעתם לישראל ביום חמישי נועדה למנוע מצב שבו הם נועדים ראש הממשלה שטרם ברור אם יצליח להרכיב ממשלה. תרחיש אפשרי מעריך כי אם הבחירות אכן יוקדמו, וייערכו בספטמבר, לאמריקנים לא יתאפשר להוציא להשיק את תכנית השלום, שהשלב הראשון בה יוצג ב-25 ביוני בבחריין. וכך, עשויים בממשל למצוא עצמם ב-2020, אז, עשוי טראמפ לאבד את כיסאו בחדר הסגלגל.

הממשל האמריקני מתערב בבחירות מתוך הבנה כי יבולע לתכנית השלום

כזכור, בצעד חריג ולא פופולרי, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התערב אתמול בנעשה בפוליטיקה הישראלית כשהוא מביע את תמיכתו בראש הממשלה נתניהו. טראמפ ציין בהודעתו כי ממשלת נתניהו תפעל לקדם את היחסים האסטרטגיים בין ארצות הברית וישראל, כאשר מאוחר יותר, בעת שמסר את הצהרתו לתקשורת, נתניהו גייס את דבריו של טראמפ ודחק בכך באביגדור ליברמן להביא לפתרון המשבר.

בתוך כך, שר החוץ של ירדן, איחמן א-ספדי, תמך בוועידה והצהיר כי "כל הצעה כלכלית לטיפול בהשלכות הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא יכולה להוות תחליף לתוכנית מדינית כוללת לביצוע פתרון שתי המדינות. התמיכה בפיתוח הכלכלי היא גורם הכרחי שיש לו תועלת חשובה בקידום הפתרון המדיני".

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאהג'ארד קושנרג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה