חדשות בארץ

יתושים נגועים בקדחת הנילוס אותרו בערבה

בעקבות החורף הגשום קיימים במקומות רבים ברחבי הארץ מים עומדים, עובדה שמעלה את החשש להתפתחות נרחבת של אוכלוסיות יתושים. המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות להגביר את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

לראשונה השנה בישראל: יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס אותרו בתחומי מושב עידן שבמועצה האזורית ערבה תיכונה. היתושים התגלו במהלך בדיקות שגרתיות שקיימו פקחים של האגף למזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה.

הממצאים שנאספו בשטח נשלחו למעבדה של משרד הבריאות, האחראי על עריכת הבדיקות לאיתור הנגיף. עם קבלת התוצאות, עדכן המשרד להגנת הסביבה את המועצה האזורית ערבה תיכונה, ודרש ממנה להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה במידת הצורך של היתושים שבשטחה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בעקבות החורף הגשום קיימים במקומות רבים ברחבי הארץ מים עומדים, עובדה שמעלה את החשש להתפתחות נרחבת של אוכלוסיות יתושים. על מנת למנוע השנה תחלואה גבוהה בקדחת מערב הנילוס ומטרדי יתושים, על כל הרשויות המקומיות להגביר את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים.

אלון זס"ק, סמנכ"ל בכיר למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, ציין כי לצד הפעולות שהרשויות נדרשות לבצע, גם הציבור יכול לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעים פשוטים, כדוגמת ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, על האזרחים להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. בנוסף, מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

התחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות ומועבר לבני אדם ולבעלי חיים על ידי עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. במידה ומתפתחת מחלה, היא מופיעה לרוב בצורה קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. במקצת מהחולים המחלה עלולה להסתבך. מאחר ולא קיימות תרופות יעילות למחלה ואין חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

תגיות:יתושקדחת הנילוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה