חדשות בארץ

עשה כסף וישלם כסף: זייף חמישה שקלים ונתבע על חצי מיליון שקל

לאחר שהושת עליו עונש מאסר של מעל שנה וחצי וקנס כספי ענק, מגיעה תביעת בנק ישראל שלא הצליח להבחין בין המטבעות שלו למטבעות של הזייפן

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) בשם בנק ישראל, הגישה תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד זייפן המטבעות אליהו במברון בגין פגיעה בזכויות יוצרים. "התביעה נועדה לשלוח מסר מרתיע מאין כמותו לכל מי שמזייף מטבע או שטר וצפויה להגן על הציבור ולצמצם את תופעת הזיופים בעתיד", מסר מנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו.

תביעת בנק ישראל מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את הנתבע, בכפוף להודאתו, בעוון זיוף מטבעות. על במברון נגזר עונשי מאסר בפועל של 22 חודשים, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי. בנוסף, נקבע כי המפעל והציוד יוחרמו, כמו גם רכבו, ג'יפ BMW 5X, שנקנה מכספים אסורים, יחולט לאוצר המדינה.

כזכור, הנאשם, תושב אשדוד בן 40 וחרט במקצועו, נעצר בינואר אשתקד במפעל בערד שהקים לשם כך, כשברשותו 2,270 מטבעות מזויפים מוכנים להעברה, לצד מטבעות חלקים לפני שלב הייצור. בכתב האישום נטען כי החשוד ייבא לארץ ציוד הטבעה מיוחד למטבעות של חמישה שקלים, אונקיות זהב, מטבע של 15 רובל ומטבעות עתיקים. בהפצה עצמה סייע לו תושב אשדוד נוסף, חייל משוחרר בן 27.

למרבה ההפתעה, זיוף המטבעות נעשה באיכות כה משובחת, עד כדי כך שחוקר משטרתי ביחידת ההונאה של מחוז דרום העיד כי "מומחה של בנק ישראל לא הצליח להבדיל בין המטבע המזויף למקורי". לדבריו, "מדובר בזיוף באיכות גבוהה שלא נתקלנו בו קודם לכן בישראל". ראש צוות החקירה הוסיף כי "איכות הזיוף הייתה גבוהה מאוד בעיקר בגלל חומרי הגלם הייחודים שהוא ייבא לישראל".

תהליך הייצור התבצע ביעילות יוצאת דופן כאשר בכל שלוש שניות המכונה הנפיקה מטבע של חמישה שקלים. בעוד שכל מטבע עלה לו 90 אגורות בלבד, הוא מכר אותם בשניים וחצי שקלים. על פי הערכות, במברון הספיק לייצר כמה עשרות אלפי מטבעות שכבר ממלאות את השוק.

"במפעלים הללו אפשר היה לייצר מאות אלפי מטבעות מזויפים ולגרום נזק של מיליוני שקלים למשק", ציין ראש החקירה המשטרתית, רס"ב אלימלך, והוסיף: "לא נתקלנו בזיוף איכותי כזה של חמישה שקלים ובכלל. בדרך כלל מזייפים מטבעות של עשרה שקלים". 

תגיות:זיוףבנק ישראלמטבעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה