חדשות בארץ

נתניהו לליברמן: "נותרו 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות"

בהצהרה מיוחדת שמסר הערב הוגיע ראש הממשלה כי לא הצליח למצוא פתרון מול ליברמן והזהיר מפני הליכה לבחירות, לא לפני שעקץ את יו"ר ישראל ביתנו כי "אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות", כשהוא מתכוון להצהרתו של האחרון בנוגע להנייה

נתניהו, הערב (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כשתי יממות לפני פקיעת המועד הסופי להרכבת הממשלה ושעות לאחר הפיצוץ בפגישה שקיים עם יו"ר ישראל ביתנו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (שני) הצהרה במליאת הכנסת וקרא לאביגדור ליברמן להתעשת ולגלות אחריות שתמנע הליכה לבחירות חוזרות. "זו פשוט לא הדרך. עדיין נשאר זמן. עוד אפשר להתעשת", אמר ושיגר עקיצה לליברמן כי "נותרו 48 שעות. אפשר לעשות הרבה דברים ב-48 שעות".

"בימים האחרונים אני עושה מאמצים אדירים לקיים את רצון העם, להקים ממשלת ימין ולמנוע בחירות יקרות ובזבזניות", פתח ראש הממשלה את דבריו. "אין שום שיבה לשתק את המדינה לעוד שנה וחצי, לבזבז מיליארדים כשהפתרון מונח מולנו". בדבריו, נתניהו הפיל את מלוא האשמה במשבר על ליברמן: "הוויכוח כאן הוא קוסמטי וסמנטי, בגלל זה לא הולכים לבחירות, יש פתרונות מצוינים ואם יש נכונות אפשר לפתור הכל. צריך לגלות אחריות ולהקים ממשלה מיד".

נתניהו הוסיף: "מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר. נגמר הזמן, צריך להתעשת. מקווים שאנשים יתעוררו ויעשו את הדבר הנכון". הוא ציטט את דבריו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהביע את תמיכתו בראש הממשלה, ואמר כי לשם חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית, יש להמשיך בכינון הממשלה. "אני מקווה שהמשא ומתן הקואליציוני יצליח כדי שביבי ואני נמשיך יחד להפוך את הברית בין ארה"ב לישראל חזקה מאי פעם. יש עוד הרבה מה לעשות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר אישרה הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה,  וכעת תעבור למליאת הכנסת לצורך אישור בשלוש קריאות. הצעת החוק עברה ברוב של 65 נגד 43, ו-6 נמנעים. משכך, צפוי כי ביום כבר ביום רביעי הקרוב, שהיה אמור להיות המועד הסופי להרכבת הממשלה, עשויה הכנסת להתפזר, לאחר חודש מעת כינונה. על פי הדיווחים, המועד המוסכם לבחירות חוזרות הוא ב-27 באוגוסט.

במהלך הדיון בוועדה המסדרת, שנועדה לקצר את הליך העברת החוק, אמר מגיש החוק, ח"כ מיקי זוהר: "אם הייתם אומרים לי שנהיה בסיטואציה המוזרה הזו - הייתי אומר לכם שהשתגעתם ושולח אתכם להתאשפז באחד המוסדות במדינת ישראל. מבחינתנו, זה לא אירוע שאנחנו מעוניינים בו, אלא נקלענו אליו על לא עוול בכפינו. עשינו ואנחנו עדיין עושים כל שביכולתנו כדי להקים את הממשלה".

תגיות:אביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה