חדשות בארץ

גנץ: ראוי להעביר אלי את המנדט להרכבת הממשלה

באופוזיציה תקפו את הניסיון להקדים את הבחירות וקראו להעביר את המנדט ליו"ר כחול לבן. גנץ: "בחירות זו גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית". במקביל, בקואליציה נערכים לקיום בחירות חוזרות ומתאמים את המהלך מול ליברמן

בני גנץ בישיבת סיעה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בני גנץ בישיבת סיעה, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יומיים לפקיעת המועד הסופי להרכבת הממשלה, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, תקף היום (שני) את המהלך של הקואליציה על הליכה לבחירות חוזרות ובכך לבלום את האפשרות שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר. "נתניהו ינסה לשרוד אבל המדינה היא של כולנו".

בעקבות העובדה כי טרם נחתם הסכם קואליציוני עם אף מפלגה ולאור הקשיים שמערימה ישראל ביתנו על רקע חוק הגיוס והדיווח כי ישראל ביתנו תצביע נגד הקמת ממשלת מיעוט, גובר החשש כי ישראל תצעד שוב לבחירות. אחר הצהריים היום צפויה הכנסת להצביע בקריאה טרומית על פיזורה, ובאופוזיציה כבר מיהרו להכריז כי לא יצביעו בעד חוק כזה, כאשר בקואליציה מנסים לתאם את מועד הבחירות ל-27 באוגוסט. נוסף על זאת, מוקדם יותר אישר ח"כ מיקי זוהר כי ראשי הסיעות ביקשו ממנו לתאם מועד זה מול יו"ר ישראל. ביתנו, אביגדור ליברמן.

בישיבת סיעת כחול לבן תקף גנץ את המהלך, ואמר: "אם היה מנהיג אחר בליכוד אפשר היה להקים ממשלה כהרף עין. משלא הצליח נתניהו להרכיב ממשלה, היה ראוי להעביר את המנדט לכחול לבן בראשותי". גנץ אף תקף כי אם אכן יוקדמו הבחירות זו תהיה "גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית".

גנץ הוסיף: "לפני יומיים הוצאנו את המאבק לרחוב. הוכחנו כי אזרחי ישראל לא ייכנעו בשתיקה, לא יקבלו את הניסיון לגנוב מהם את הדמוקרטיה שלהם. לא אנחנו ולא הם נסבול קריסה של שלטון החוק, של ממשל תקין ושל דמותה של מדינת ישראל. עם אותה רוח גבית חזקה אנחנו אומרים כאן: נמשיך במאבק, ממושך ותקיף ככל שיידרש – עוד שנתיים או יומיים. עריצות לא תקום ולא תהיה פה". לדבריו, "נתניהו מוביל את ישראל למשבר אמון חריף בין האזרחים לבין נציגיו".

"נערכים לקבלת המנדט להרכבת הממשלה עם הליכוד וללא נתניהו"

בשלב זה עבר גנץ לתקוף בחריפות חסרת תקדים, מבחינתו, והפנה אצבע מאשימה לחברי רשימת הליכוד באומרו כי "שתיקת הכבשים בליכוד מביכה. הצייתנות מבזה. הפחד משתק אותם. חברי ושרי הליכוד עדים לימים אפורים בדברי הימים של תנועתם. גם להם יש אחריות בדבר".

גם מספר 2 בכחול לבן ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בישיבה כי "ביבי לא ניצח בבחירות. יש לנו בדיוק אותו מספר מנדטים כמו לליכוד. אם הוא לא הצליח להקים ממשלה, עכשיו אנחנו. תנו לנו להקים ממשלה. אם בראשות הליכוד יעמוד מישהו אחר, כל אחד אחר חוץ מנתניהו, אפשר להקים ממשלת אחדות לאומית. טובה, מתפקדת, בלי סחטנות, בלי קיצוניות, בלי עשרות מיליארדים שוחד פוליטי. זה מה שהמדינה רוצה. זה הדבר הנכון. זה מה שביבי מנסה למנוע".

לפיד הוסיף: "יש רגעים בחייה של מדינה שבהם פשוט צריך לעשות את הדבר הנכון. במקום שליט מניפולטיבי, חשוד בפלילים שמרוכז רק בעצמו, המדינה צריכה ממשלה נקיה, הוגנת, עובדת.  ממשלת אחדות לאומית. כחול לבן והליכוד בראשות כל חבר כנסת אחר. זה צו השעה. זה הדבר הנכון".

בכיר כחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, הוסיף: "אנחנו נערכים לקבלת המנדט להרכיב ממשלה, לרבות ממשלה עם הליכוד ללא נתניהו. עדיפות לממשלת הסכמה לאומית על בחירות נוספות מיותרות".

מוקדם יותר הודיע יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי, כי סיעתו תתנגד לחוק להקדמת הבחירות. "אם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלה, המנדט חוזר לנשיא. נתנגד לבחירות. הן משרתות רק את נתניהו ולא את המדינה. לא ניתן למי שרוצה לפרק את הדמוקרטיה בישראל, כלים במשא ומתן מול ליברמן", אמר גבאי.

תגיות:יאיר לפידבני גנץהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה