חדשות בארץ

ליברמן: לא אתפשר על חוק הגיוס

יו"ר ישראל ביתנו עמד על דרישתו להשלים את חקיקת חוק הגיוס בנוסח שעבר בקריאה ראשונה, אך הבהיר כי אינו מתנגד להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו. שר הפנים אריה דרעי קרא לליברמן להתגמש כדי למנוע הליכה לבחירות מיותרות: "הוא חייב לגלות אחריות, להתגמש ולהקים את הממשלה רגע לפני שהיא מתפזרת"

ליברמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר בצהריים (שני) כי אין בכוונתו להתפשר בסוגיית חוק הגיוס, וכי יש להשלים את חקיקת החוק בנוסח שעבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה. במסיבת עיתונאים שערך בכנסת אמר ליברמן כי בניגוד לטענות בליכוד הוא אינו פועל מתוך יצר נקמה: "הבהרנו את עמדתנו לאורך הדרך בנושא חוק הגיוס. כל בר דעת מבין שזו עמדה עקרונית, ובליכוד פוחדים שעם ישראל יבין זאת".

ליברמן הטיל את האחריות לכישלון המתן ומתן הקואליציוני על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא אמר כי מפלגתו תתמוך בהצעת החוק שתוגש על ידי הליכוד לפיזור הכנסת ובהליכה לבחירות חוזרות, והבהיר כי לא ימליץ על מועמד אחר מבין חברי הכנסת להרכבת הממשלה. בניגוד לסירובו ביממה האחרונה להיפגש עם נתניהו, אמר ליברמן כי אינו מתנגד לפגישה אם יוזמן.

במהלך דבריו חזר יו"ר ישראל ביתנו על ההצעה שהעלה בסוף השבוע, לפיה חברי הכנסת החרדים ייצאו ממליאת הכנסת במהלך ההצבעה על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית, וזאת על מנת לאפשר את מימוש דרישתו להעברת החוק במתכונתו הנוכחית. כזכור, במפלגות החרדיות דחו את דברי ליברמן והבהירו כי לא ייעדרו מההצבעה, מכיוון שמדובר בנושא עקרוני.

למרות שליברמן מיקד את דבריו בסוגיית הגיוס, הוא ציין כי "זה לא רק חוק הגיוס. החוק הפך לסמל, ובוודאי שלא נוותר על הסמלים שלנו, והדגשנו זאת עשרות פעמים". לדבריו, הממשלה המוצעת כעת על ידי נתניהו הינה "ממשלת הלכה נטו", וישראל ביתנו לא תהיה שותפה לכך.

בתגובה לדברי ליברמן, נמסר מהליכוד: "ראשי כל הסיעות הממליצות מודיעים שברגע שליברמן יחתום על הסכם קואליציוני, יושלמו ההסכמים הקואליציוניים עם כל יתר המפלגות – על סמך ההבנות שכבר הושגו. אנחנו מזמינים את ליברמן להצטרף עוד היום ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין".

מפלגת כחול לבן הודיעה כי תתנגד להקדמת הבחירות. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בישיבת סיעתו בכנסת כי היות ונתניהו לא הצליח להרכיב את הממשלה, מן הראוי שיוטל עליו המנדט לנסות ולהקימה. "סיעתנו תתנגד לפיזור הכנסת, אם תובא להצבעה, גם מהטעם הפשוט שבחירות כרגע הן גניבת הדעת הגדולה והמיותרת ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית", אמר. יו"ר העבודה אבי גבאי ויו"ר מרצ תמר זנדברג הודיעו אף הם כי יתנגדו לבחירות. סיעת רע"ם-בל"ד הודיעה, לעומת זאת, כי תצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

דרעי לליברמן: 

יו"ר ש"ס אריה דרעי, שסייר לפני הצהריים ביישוב מבוא מודיעים, פנה לליברמן "רגע לפני סיום נעילה", כהגדרתו, וקרא לו להתגמש ולמנוע הליכה מיותרת לבחירות. "היום, בישיבת ראשי המפלגות סיכמנו, לצערי, על הגשת החוק לפיזור הכנסת. אני אומר לצערי כי לא הלכנו לבחירות כדי ללכת שוב לבחירות. הבוחר אמר את דברו. 65 מנדטים בחרו בנתניהו לראשות הממשלה וזה הרצון האמיתי של רוב העם".

"לעם ישראל לא מגיע שוב בחירות. זה לא רק משחק פוליטי. ראשית, זו הוצאה ענקית של כסף שיכול לפתור הרבה בעיות. שנית, עם ישראל נמצא חודשים ארוכים עם ממשלה שלא יכולה לקבל החלטות קשות בגלל הבחירות. יש לנו אתגרים ביטחוניים קשים מאוד – בדרום ובצפון. האיראנים מאתגרים אותנו יום יום שעה שעה בגבול הצפון. יש מתח גדול מאוד במפרץ הפרסי, ומגיע לעם ישראל שתהיה לו ממשלה יציבה שיכולה לפעול. יש לנו גם אתגרים מדיניים על הפרק שצריך לדעת להתמודד איתם. אי אפשר כל היום להיות עסוקים בבחירות, שלא ישנו את התוצאה. אני משוכנע שנתניהו ייבחר שוב, וגוש הימין אולי אפילו יתחזק, אז מה הרווחנו?"

דרעי הוסיף כי "הוויכוח הוא קטן מאוד. המפלגות החרדיות עשו צעדים מרחיקי לכת של פשרות כדי להקים את הממשלה הזו, והלכו לקראת ליברמן הרבה מעבר לחמשת המנדטים שיש לו. הוא חייב לגלות אחריות, להתגמש ולהקים את הממשלה רגע לפני שהיא מתפזרת".

תגיות:אביגדור ליברמןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה