חדשות בארץ

העדות המצמררת מהדרמה בכנרת: "הילד התחיל לקרוא ’שמע ישראל’, ואז ניצלנו"

ניסים ונפלאות בדרמה שהתרחשה אתמול בכנרת, עת סירת מפרש שעליה חמישה בני אדם  - התהפכה

אא

ניסים ונפלאות בדרמה שהתרחשה אתמול בכנרת, עת סירת מפרש שעליה חמישה בני אדם  - התהפכה. 

שאול שאבי, אחד הניצולים שהיה על הסירה עם שני ילדיו וחברים, שחזר הבוקר (ב') את רגעי האימה שבהם היו נתונים בין שמיים לארץ - בין חיים למוות. "כל רגע ראינו את המוות מול העיניים, והבנו שאף אחד לא רואה אותנו".

באותם רגעים מגייס שאבי את כל הכוחות - יש מאין, ומשתדל להישאר רגוע ככל הניתן עבור ילדיו. "אמרתי לילדים להחזיק מעמד, והיו רגעים שגם הם חיזקו אותי", סיפר שאבי בראיון לחדשות הבוקר ב'קשת 12'. 

הכל החל בשעה 15:30 בצהריים, כאשר שאבי יצא עם חבריו בסירה, מחוף דקל. זמן קצר לאחר מכן התחילו גלים חזקים, ואז החלה הסאגה המפחידה. "שעה אחרי שעה צעקנו לבורא עולם שמישהו יראה אותנו", שחזר שאבי. לדבריו, ככל הנראה איש לא שיער שהם נתקעו בתוך הים - עד השעה 20:00 בערב (!).

מכרים שהבחינו בעובדה כי הם נעדרים למשך זמן רב מדי הודיעו על כך לכוחות ההצלה, אך היות והסירה התהפכה והוסתרה על ידי הגלים - החיפושים אחריהם התארכו למשך זמן רב יותר. כוחות ההצלה פשוט לא הצליחו למצוא את הסירה. 

בזמן ההמתנה לכוחות ההצלה עמדו הניצולים בתחינה ובלב נשבר, וביקשו את עזרתו של הקב"ה לבדו. "הדבר היחיד שהציל אותנו היה כוח האמונה בבורא עולם. צעקנו 'ריבונו של עולם, אם לא תרחם - אין מי שירחם. אם לא תעזור - אין מי שיעזור'. לא חשבנו על המים הקרים. עם האמונה בשם ועם דמעות בעיניים צעקנו 'אבא תרחם', ובסוף הוא ריחם".

אחד הרגעים הכי מכוננים וקשים בזמן ההמתנה לכוחות החילוץ היה הרגע שבו ילדיו אמרו שקשה להם ושהם לא יכולים יותר להחזיק מעמד. שאבי מצדו הרגיע אותם ככל שניתן, וביקש שלא יוותרו כי "בורא עולם איתנו והוא עוזר למי שמחלק אוכל". שאבי התכוון למצווה שבה עסקו ובגללה התעכבו בציון ר' שמעון בר יוחאי במירון - חלוקת מזון ושתייה למתפללים הפוקדים את הציון. לדבריו, אחד הילדים היה במצב לא טוב, והתחיל להגיד 'שמע ישראל' - אבל בדיוק באותם רגעים קרה הנס הגדול וכוחות ההצלה איתרו אותם. "בתוך הסיוט שעברנו בניסיון הזה - זה היה הרגע הכי מרגש", אמר שאבי בקול נרגש שרעד אחז בו. "כוחות ההצלה היו שליחים של בורא עולם".  

תגיות:כנרתנסשמע ישראלסירהניצוליםדרמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה