גולשים כותבים

לצמוח לאט-לאט, בעקביות, אל אור השמש

מיהו האדם שמצליח להתקרב הכי הרבה אל הבורא? בואו נלמד מן הצמחים

  • כ"ב אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צמחים... כל כך הרבה מהם, באים בכל כך בהרבה צבעים צורות וגדלים. חשבתם פעם מה יש להם ללמד אותנו? כנראה שיותר ממה שנראה במבט ראשון... בתורה כתוב "כי האדם עץ השדה" - זאת אומרת שהאדם משול לעץ. בואו נעצור לרגע ונגלה, מה יש להם "למכור" לנו? לדוגמא, כשנופל עץ ביער - חשבתם פעם מה קורה לאחר מכן? מסתבר שהמון... או יותר נכון להגיד, המרוץ מתחיל... כל הצמחים מתחילים במירוץ לכיוון האור, כל עץ וצמח והאסטרטגיה הייחודית לו שטבע בו הבורא יתברך להשיג את המצריך הקיומי הזה... האור! יש צמחים שמטפסים על עצים אחרים, וככה שואפים להגיע גבוה ככל האפשר בלי "להתאמץ" יותר מדי. יש כאלה שהאסטרטגיה שלהם היא לגדל עלים ענקיים וככה לתפוס את מירב השמש, יש כאלה שגדלים "מלמעלה" - זאת אומרת יש להם קצת שורשים, אבל הרבה מאד צמחים, וככה הם בנויים על מהירות גדילה וכו'.

כמוהם כמונו - יש כאלה שסומכים על כוחם של צדיקים וחכמים, וככה גדלים ממש כמו הצמחים המטפסים. יש מאיתנו, ממש כמו הצמחים בעלי העלים הגדולים, שפשוט חוטפים כמה שאפשר עוד מצווה ועוד לימוד ועוד מעשה חסד. יש מאיתנו שאף על פי שגדלנו במקומות שלא בדיוק השרישו בנו שורשים - בכל זאת רוצים לגדול ומהר, ממש כמו הצמחים בעלי השורשים הקטנים שצומחים מהר. ואף על פי שלכל אחד מאיתנו יש כוונות טובות, וכולנו רוצים להתקרב לבורא יתברך, וכולם אהובים, כולם ברורים, כולם גיבורים, כולם צדיקים, ולכל אחת מהדרכים הנ''ל ראוי לכתוב מאמר בפני עצמו, כי כולן דרכים טובות להתגדל, וכמובן שכולנו צריכים להחזיק בכולן - השאלה היא, מהי לדעתכם הדרך הטובה ביותר להגיע אל אור הבורא יתברך ולהיות דבוק בתורתו? בואו נחזור אל הצמחים, ומהם נלמד...

אז כמו שאמרנו, המרוץ בעיצומו. אבל מי המנצח? מי זוכה לקבל את מירב האור ולהיות העץ הגדול ביער? התשובה אולי תפתיע אתכם... קצת בגלל שזה מי שהכי פחות היינו מצפים ממנו. מסתבר שדווקא הצמחים שבמבט ראשון לא "עושים רעש", אלא פשוט צומחים לאט יותר מכולם אבל בעקביות, יום יום, שעה שעה, הם, דווקא הם, זוכים להיות גבוהים וגדולים מכולם, לקבל את כל האור ובסוף, ממש כמו במשל הארנב והצב, בסוף גם לנצח ולהיות הכי גבוהים מכל עצי היער. כמוהם כמונו - דווקא מי שעובד עבודתו לאו דווקא ברעש גדול, אלא פשוט בעקביות - אם יש לו שעה או רגע פנוי ללמוד הוא לא מוותר, וגם הוא נפל פעם או פעמיים הוא עקשן ולא מתרגש מהנפילות, אלא ממשיך תמיד – הוא, דווקא הוא בסוף זה שמצליח. כמו שראינו אצל הרבה גדולי ישראל שהיו נחבאים אל הכלים בנערותם, אבל גם כשהיה קשה לא וויתרו, ישבו ולמדו והתעלו.

אז תזכרו לא לוותר ולא להתייאש עם הרבה תפילות וסעייתא דשמיא, זה סוד ההצלחה!

תגיות:גולשים כותביםהתקרבותצמחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה