חדשות בארץ

למרות המשבר מול ישראל: הרשות הפלסטינית סיכלה פיגוע של דאע"ש בישראל

חרף קיצוץ עשרות מיליוני שקלים מתקציבם החיוני והחרם שבא בעקבותיו, ברשות הפלסטינית נחושים לשמר את המנגנון הביטחוני מול ישראל, כאשר שיאו בא לידי ביטוי לפני שבועיים, אז סיכלה הרשות פיגוע התאבדות בישראל של פעילת דאע"ש

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

מנגנוני הביטחון הפלסטינים סיכלו לפני כשבועיים פיגוע התאבדות שתכנן ארגון הטרור דאע"ש נגד ישראל – כך נחשף היום (ראשון) בידיעות אחרונות. על פי הדיווח, מי שהייתה אמורה לבצע את הפיגוע היא אלאא בשיר, פלסטינית בת 23 ופעילת דאע"ש המתגוררת בכפר ג'ינספוט שבסמוך לקלקיליה.

למרבה המבוכה, בשיר, במקצועה מורה ללימודי קוראן, היא אחייניתו של קצין במודיעין הכללי הפלסטיני. מפי גורם פלסטיני בכיר המעורה בחקירה, המחבלת נעצרה לאחר שגויסה לדאע"ש, אז, התבקשה לבצע פיגוע התאבדות באמצעות חגורת נפץ בשטח ישראל. לדבריו, בחקירתה מיהרה להודות כי יצרה קשר עם אנשי הארגון שהיכו שורשים בסוריה ואף ברצועת עזה, וזאת הודות לאפליקציית המסרים המאובטחת ''טלגרם''.

לאחר התקשרות מולם, אנשי הארגון דאגו לשלוח לה חוברות הוראה מקוונות בהם הונחתה אודות הרכבת מטעני חבלה קטלניים במיוחד, כשהיא מבהירה בפניהם כי היא מתכוונת לעשות זאת באמצעות חגורת נפץ שתרכיב על גופה.

בחקירה עלה כי זמן רב טרם התקשרותה לארגון הטרור הסלפי, בשיר הייתה מזוהה עם הפלגים הסלפיים הקיצוניים ביותר, כדוגמת אל-קאעידה. עוד עלה כי שלא במפתיע, המחבלת סבלה מבעיות חברתיות חמורות ומשכך החליטה לשים קץ לחייה. 

בשל העובדה כי מעצר נשים בכלל ומעצר נשים פלסטיניות בפרט, על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, איננו דבר שכיח במיוחד, החל קמפיין ברשת שדחק בכוחות הביטחון לשחררה לאלתר. בעקבות המחאה, נאלצו ברשות להוציא הודעה לפיה מטרת המעצר הייתה לבלום תכנית שנועדה לקעקע את היציבות ברחבי הרשות. מעבר לכך, לא נמסרו עוד פרטים בהודעה החריגה.  

נזכיר כי במהלך השנה האחרונה סיכלו המנגנונים הפלסטיניים לא מעט פיגועי טרור נגד הישראלים, בהם טרפוד פיגועי חבלה בצירים מרכזיים ביו"ש לצד סיוע לצה"ל במעצר מבוקשים פלסטינים המהווים "פצצות מתקתקות".

אחרי שנים של סירוב ישראלי עיקש: אירופה העבירה משוריינים לרשות הפלסטינית

כזכור, בשבוע דווח כי האיחוד האירופי, באישור ישראל, העביר עשרה רכבים משוריינים לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית. על פי הדיווחים, שהציגו תמונות של הרכבים החדשים, כלי הרכב עשו את דרכם מהגדה המערבית דרך ירדן לתוך שטחי הרשות. חרף השתיקה הישראלית, הפלסטינים מדווחים כי העברה התאפשרה רק לאחר תיאום בין הנהגת הרשות למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, שסירב להתייחס לפרסומים.

הדיווח מגיע לנוכח טענת חלק מגורמי הביטחון בישראל כי 20% ממעצרי המבוקשים באשמת טרור, מבוצעים על ידי מנגנוני הרשות, וזאת לאור ההנחיה המפורשת של מנהיג הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שמעוניין לשמור על התיאום הביטחוני מול ישראל כחלק מההבנה כי זה שומר על יציבות הרשות. העברת המשוריינים באה כהמשך למסרים ששיגרה הרשות הפלסטינית לישראל בשנה האחרונה, בה נדרשה ישראל לאפשר את התחזקותו החיונית של מנגנוני הביטחון שלהם על ידי הוספת אמצעי מיגון ולחימה.

אך בעוד ישראל מאשרת את העברתם של כלי הרכב המשוריינים ומחזקת את מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הרשות הפלסטינית מצויה במשבר כלכלי חריף ביותר, כאשר היא מאשימה את ישראל במצב. נזכיר כי בפברואר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את חוק קיזוז כספי המיסים שמורה על קיצוץ עשרות מיליונים מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות, וזאת בשל העובדה כי הרשות מממנת בכספים אלה גם משכורות למחבלים ומשפחותיהם. בעקבות כך, אבו מאזן הודיע כי הוא מחרים את כל הכספים שמעבירה לו ישראל הנאמדים בסכום עתק של חצי מיליארד שקלים. בשל כך, המצב ברשות על סף רתיחה, ואבו מאזן משלם רק חצי מגובה המשכורות לפקידים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתפיגוע התאבדותדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה