חדשות יהדות

"לא כל סממן יהודי צריך לעורר התנגדות": סערת הנחת התפילין של רוי בוי, בל"ג בעומר

כוכב הילדים 'רוי בוי' עורר סביבו סערה לאחר שהניח תפילין באמצע הופעה לילדים בל"ג בעומר. את מי זה הצליח להרגיז, ואיך הגיב רוי בוי לסערה?

רוי בוי בעת הנחת התפילין (קרדיט תמונות וסרטון: באדיבות חב"ד)רוי בוי בעת הנחת התפילין (קרדיט תמונות וסרטון: באדיבות חב"ד)
אא

כוכב הילדים רועי עוז, הידוע בכינויו 'רוי בוי - מלך הג'ונגל' - קידש השבוע שם שמיים כאשר באמצע הופעה למאות ילדים בהרצליה, נענה לשליח חב"ד הרב ישראל הלפרין, והניח תפילין. 

המעמד אירע ביום חמישי האחרון, בכנס 'תהלוכת ל"ג בעומר' מיוחד. 

שליח חב"ד הרב ישראל הלפרין ביקש מכוכב הילדים להניח תפילין, וזה עצר את הופעתו ונענה לבקשה - אך זה עוד לא הכל. עד מהרה התמלאו הרשתות החברתיות בתגובות מתגובות שונות על האקט שלו כשהוא מניח תפילין, וסערה רבתי התחוללה בהן. כשראה כך, עשה עוז מעשה אמיץ עוד יותר, והתקשר לרב הלפרין כדי לבקש ממנו את כל הסרטונים והתמונות שיש בידו. 

עוז סיפר כי בכוונתו לצרף את הסרטונים והתמונות לפוסט שיפרסם בעמוד הרשמי שלו, וכך אכן עשה. "אתמול במופעי חב"ד לכבוד ל"ג בעומר, הפתיע אותי הרב כשעלה על הבמה ובאופן לא מתוכנן ביקש ממני להניח תפילין מול הקהל", פתח כוכב הילדים את הפוסט. "לא צפיתי את התגובות של חלק מהאנשים כגון 'הדתה, צביעות, הרי אתה לא דתי'. נכון, אני לא דתי אבל אני יהודי. 

"מיד עלו בראשי ברוח החג של ל"ג בעומר כל אלה שלחמו על יהדותם - מרבי עקיבא ושמעון בר יוחאי, ועד לאחינו שנספו בשואה. לא כל חיבור לשורשיך היהודיים הוא הדתה, ולא כל סממן יהודי צריך לעורר התנגדות. דווקא חיבור לשורשינו כעם יהודי בארץ היפה הזו, באותו רגע על הבמה, חשבתי על אבי וסבי ז"ל - שהיו גאים לראות אותי מניח תפילין, וכן - אפילו הזלתי דמעה אמיתית, כי כולנו יהודים".

 

גולשים רבים שנחשפו לפוסט הגיבו כי מדובר בהדתה, והתנגדו בחריפות להנחת התפילין של הכוכב לעיני 'ילדים חילוניים'. 

אך היו גם כמה שלא נשארו חייבים למתקפה החילונית, הביעו תמיכה ברוי בוי וטענו כי מדובר באקט חיובי לחלוטין, היות והוא נעשה במסגרת הופעה מטעם חב"ד. 

 

תגיות:קידוש השםתפיליןרוי בוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה