חדשות בעולם

טראמפ הודיע על תגבור הכוחות במפרץ, באיראן מאיימים על "נשק סודי"

בעקבות הודעת הנשיא האמריקני על עיבוי הכוחות במזרח התיכון ב-1,500 חיילים נוספים, בטהראן עולים למתקפה ומאיימים "להטביע ספינות מלחמה אמריקניות עם נשק סודי"

נושאת מטוסים של צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)נושאת מטוסים של צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות הודעת הממשל האמריקני על תגבר כוחותיו במזרח התיכון, גנרל בכיר בצבא איראן, מורטזה קורבני, הזהיר היום (שבת) את ארצות הברית כי אם תבצע "פעולה טיפשית", איראן תטביע את הספינות האמריקניות שבאזור. "נשלח את ספינות המלחמה שלהם לקרקעית הים יחד עם המטוסים ואנשי הצוות שלהם, באמצעות שני טילים או באמצעות נשק סודי", אמר הגנרל לסוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן".

דבריו מגיעים לאחר הודעתו אתמול של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הוא שולח 1,500 חיילים למזרח התיכון כדי להוות משקל נגד לפעולותיה של איראן. לדברי טראמפ, תגבור החיילים בא כצעד "בעיקר הגנתי", תוך שהוא חוזר על עמדתו לפיה הוא מאמין שאיראן לא רוצה להתעמת עם ארצות הברית. "אנשים מוכשרים מאוד יוצאים כעת למזרח התיכון ונראה מה יקרה", אמר טראמפ בשיחה עם עיתונאים מחוץ לבית הלבן לפני צאתו ליפן. "אני לא חושב שאיראן רוצה להילחם עכשיו, ובוודאי איני חושב שהיא רוצה להילחם אתנו", טען.

יחד עם זאת, מהפנטגון האמריקני הובהר כי 600 מתוך 1,500 החיילים שיישלחו, כבר שוהים באזור וכי שהותם רק תוארך. עוד נמסר כי בין הכוחות שיישלחו נכללים צוות של סוללת הגנה אווירית של טילי פטריוט, וכן חיילים המאיישים מטוסי ריגול ומהנדסים.

בעקבות כך אמר שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כי המהלך האמריקני הינו "מסוכן מאוד עבור השלום העולמי".

בזכות האיראנים: ארצות הברית משלימה רכישה לסעודים באמצעות הכרזה על מצב חירום

מוקדם יותר דווח כי מפקד בכיר אחר בצבא איראן אמר לסוכנות הידיעות מאהר כי הוא "מאמין שאמריקנים הגיוניים ומפקדים בעלי ניסיון לא יתנו לקיצוניים במדינה לצאת למלחמה עם איראן. הם לא ייכנסו למצב שיהיה קשה מאוד לצאת ממנו". 

בתוך כך, אתמול הודיע מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי בשל המתיחות מול איראן, הכריז הממשל האמריקני על מצב חירום, עובדה שאפשרה לממשל למכור אמצעי לחימה למדינות השכנות של איראן, סעודיה, איחוד האמירויות וירדן, בהיקף ענק של כ-8 מיליארד דולר – ללא צורך באישור הקונגרס. לדברי פומפאו, "הצעד יעמיק את היציבות במזרח התיכון, ירתיע ויגן עלינו מפני איראן". לדבריו, 22 משלוחי הנשק יכללו תחמושת, חלקי מטוסים ואמצעי לחימה נוספים. לפי דיווחים אמריקנים, משלוחי הנשק יכללו טילים נגד טנקים.

כזכור, במשך חודשים חסם הקונגרס את המכירה לסעודיה, מכירה שאתמול יצאה לדרך בעקבות ההכרזה החריגה על מצב חירום לאומי. פומפאו התייחס לכך ומיהר להבהיר כי "מדובר באירוע חד פעמי, הוא לא ישנה את תהליך העבודה הרגיל בינינו".

תגיות:איראןארצות הבריתמייק פומפאודונלד טראמפֿההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה