חדשות בארץ

נערכים לגל שריפות ענק, מטוסי הכיבוי בדרכם לישראל

אחרי שכוחות הכיבוי הצליחו לבלום את הלהבות שגרמו לשרפתם של עשרות בתי מגורים בשני המוקדים העיקריים, במבוא מודיעים ובקיבוץ הראל – במערך הביטחון נערכים ליום עם מזג אוויר קיצוני במיוחד שעשוי להביא לגל שרפות חמור יותר מאתמול. היכונו ליום החם ביותר בשנה

השרפה בקיבוץ הראל, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השרפה בקיבוץ הראל, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בישיבת הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (שישי), נמסר כי החל מהשעה 8:00 תושבי היישובים שילת, גימזו וכפר דניאל ישובו לבתיהם. יחד עם זאת, כביש 443, בין מודיעין למחלף בן שמן, יישאר חסום לתנועת כלי רכב.

אמש דווח כי לוחמי האש הצליחו לבלום את גל שרפות הענק שפקד את ישראל, בדגש על שני המוקדים המרכזיים במבוא מודיעים וקיבוץ הראל. הובהר כי לפי שעה התפשטות האש איטית ולא נשקפת סכנה מיידית לישובים שעל ציר כביש 44. יחד עם זאת נמסר כי ישנם שלושה מוקדי שריפה גדולים על כביש 44 אשר עדיין פעילים באזור הישוב תרום ומזרחית לקיבוץ הראל.

בחסדי שמיים, בגל השרפות הלאומי לא נרשמו נפגעים בנפש. בשני מוקדי השרפות במבוא מודיעים וקיבוץ הראל, נרשמו נזקים כבדים לרכוש כאשר לפחות 40 בתים מתוך 50, ניזוקו בדרגות שונות. לפי המשטרה, הלהבות כילו בתים, מחסנים, ציוד חקלאי, רכבים, וכן מאות רבות של דונמים מהיער והחורש סביב היישובים, כפר אוריה, הראל, מעוז ותרום. כמו קיבוץ הראל, גם תושבי תרום הונחו שלא לשוב לבתיהם וכך נאלצו אלפי תושבים להעביר את הלילה במקומות שונים.

לאחר פניית משרד החוץ לבקשת סיוע אווירי מהמדינות הידידותיות השכנות, ארבע מדינות, בהם קרואטיה, איטליה, יוון וקפריסין, כבר השיבו בחיוב לבקשה ומטוסיהם המריאו עם בוקר. במשרד החוץ בירכו: "אנו מודים למדינות אלה על הבעת הנכונות ובהירתמות לסייע".

אלה שלא מוכנים לעכל: "צריך לבנות את היישוב מחדש"

את גודל ההלם בקרב התושבים ניתן לראות מדברי גורם במועצה האזורית מבוא מודיעים שסיפר כי בתחילה דובר כי רק ארבעה-חמישה בתים כולו, אך לבסוף התברר כי זה מספר הבתים שלא נפגעו מהלהבות. . "רוב האנשים נאחזים בזה שלא היו אבדות בנפש", אמר, "זה ערב קשה. צריך לבנות את היישוב מחדש", אמר בשיחה ל'הארץ'. התושבים הונחו להכין תיק שיכיל פריטים ובגדים לכמה ימי שהות מחוץ לבית. מחר ייפגשו נציגי המועצה בניסיון לסייע לתושבים שביתם נאכל בלהבות.

מנהל אזור החוף והשפלה בקק"ל, גלעד מסטאי, התייחס לנזק העצום שארע ליער בן שמן: "הנזק עצום לא רק ליער אלא גם לבעלי החיים. זה מארג חיים שלם. נשרפו שטחים נרחבים מאוד של היער שהוא הריאה הירוקה של גוש דן. לא ציפינו למכה כל כך כואבת לאחר שלילה שלם סרקנו את היער והוצאנו אנשים והחוצה שהדליקו מדורות. קשה להעריך כמה עצים נפגעו ונשרפו, מדובר באחד הנזקים הגדולים ביותר שנגרמו ליער במרכז הארץ".

היום החם ביותר בשנה

גל החום יימשך היום והוא עשוי להיות מוכתר כיום הכי חם בשנה, עד כה. שרב כבד יוסיף לשרור היום בכל חלקי הארץ עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים, באזורים רבים הטמפרטורות צפויות לעבור את רף 40 המעלות, בעין גדי הצפי הוא ל-48 מעלות. ייתכן אובך, בעיקר בדרום הארץ. משעות אחר הצהריים יחדור לאזורנו בהדרגה אוויר קריר יותר ולח. מחר צפוי להיות מעונן חלקית, עם ירידה ניכרת בטמפרטורות ותורגש הקלה משמעותית בעומסי החום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ.

חזאי "מטאו טק", צחי וקסמן, אמר אתמול ל-ynet כי "המצב לא לטובתנו עקב הטמפרטורות הגבוהות והיובש הקיצוני. הלחות היחסית נמוכה מ-10% וזה מעודד את האש, הדבר היחיד שהוא לא נורא הוא שהרוחות לא חזקות מספיק אז עדיין ניתן להשתלט במקומות מסוימים על האש".

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: קריית שמונה 42-21, קצרין 39-18, צפת 36-18, טבריה 45-21, נצרת 39-19, חיפה 39-21, תל אביב 37-20, ירושלים 40-18, אשקלון 37-20, עין גדי 48-28, באר שבע 44-19, ערד 42-19, מצפה רמון 39-18 ואילת 43-28.

תגיות:גל שריפותקיבוץ הראלמטוסי כיבוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה