חדשות בעולם

דיווח: הפנטגון שוקל לתגבר את הכוחות האמריקניים במזרח התיכון

הבקשה להוספת אלפי חיילים לסדר הכוחות באזור הועברה על ידי פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית. פקידים בפנטגון יעדכנו בכירים בצוות לביטחון לאומי של הבית הלבן על התוכנית, שטרם אושרה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משרד ההגנה האמריקני בוחן את האפשרות לתגבר את כוחות הצבא האמריקני במזרח התיכון ב- 5,000 חיילים נוספים. כך דיווחה הלילה (חמישי) סוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הידיעה, שהסתמכה על 2 בכירים אמריקניים, פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית העביר לפנטגון את הבקשה להגדלת סדר הכוחות באזור, זאת לאור המתיחות הגוברת בין וושינגטון לטהרן. אחד מהבכירים טען כי הבקשה לתיגבור הכוחות נועדה לצורכי הגנה.

ברשת CNN דווח כי נציגים של הפנטגון אמורים לעדכן היום בכירים בצוות לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ בתוכנית לשליחת אלפי חיילים נוספים למזרח התיכון. בידיעה, שהסתמכה על 3 מקורות בממשל, הודגש כי טרם התקבלה החלטה לתגבר את הכוחות, וייתכן כי התיגבור יהיה הדרגתי והיקפו ייקבע בהתאם להתפתחויות. עם זאת, צוין כי ייתכן וחלק מהחיילים יישלח לאזור בזמן הקרוב, לצורכי הרתעה.

ההסלמה של השבועות האחרונות בין ארצות הברית ואיראן באה לידי ביטוי הן בחילופי מהלומות מילוליות בין הצדדים והן על הקרקע, באזור המפרץ הפרסי. ארצות הברית הודיעה כי היא מתגברת את כוחותיה במפרץ, ושיגרה לאזור את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", יחד עם ספינות קרב ומפציצי B-52. הממשל אף הודיע כי הוא מחזיר למזרח התיכון את סוללות טילי הפטריוט. התיגבור בא על רקע מידע מודיעיני לפיו טהרן מתכוונת לתקוף את הכוחות האמריקניים באזור.

המידע המודיעיני המדאיג שהתקבל בארצות הברית כלל גם חששות מפני הסלמה איראנית במפרץ הפרסי, שתתבטא בירי טילים לעבר ספינות. בתחילת השבוע שעבר חובלו 4 כלי שיט בסמוך למצר הורמוז, ליד המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות הערביות. בין כלי השיט היו 2 מכליות נפט סעודיות. טראמפ הגיב בשיגור אזהרה מפורשת לעבר איראן: "אם הם יעשו משהו – זו תהיה טעות חמורה, הם יסבלו קשות. הם יודעים למה אני מתכוון", אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן. עם זאת, מאוחר יותר הוא הכחיש דיווח ב"ניו יורק טיימס", לפיו הממשל בוחן את האפשרות לשלוח 120 אלף חיילים למזרח התיכון.

בשיחה עם כתבים שלשום, אמר טראמפ כי ארצות הברית תגיב "בעוצמה רבה" אם איראן תתקוף יעדים אמריקניים במזרח התיכון. "אין לנו אינדיקציה שמשהו קרה או שמשהו יקרה", אמר, "אך אם זה יקרה – נגיב כמובן בעוצמה רבה. אין לנו ברירה". טראמפ הוסיף כי יהיה מוכן לפתור את המשבר בין 2 המדינות באמצעים דיפלומטיים: "אם הם יתקשרו, אנחנו בהחלט נהיה מוכנים לשאת ולתת. אבל זה תלוי בהם. אני רוצה שהם יתקשרו רק אם הם מוכנים. אם הם לא מוכנים – שלא יטרחו".

באיראן הבהירו כי אין בכוונת המשטר לחזור לשולחן המשא ומתן. נשיא איראן חסן רוחאני אמר ביום שני כי אומנם הוא "מעדיף שיחות ודיפלומטיה" אך הוסיף: "בתנאים הנוכחיים, אני לא מוכן לכך. המצב כיום אינו מתאים לשיחות, והבחירה שלנו היא אך ורק התנגדות". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, דיבר ברוח דומה כאשר אמר כי ארצו אינה רוצה לדבר עם "אנשים שהפרו את הבטחותיהם". בראיון שלשום ל- CNN אמר זריף: "פעלנו בתום לב, נשאנו ונתנו – והגענו להסכם. מה שארצות הברית אומרת היא: עשינו עסקה, מה שהשגנו מכם במשא ומתן להסכם – זה בסדר, ומה שלא השגנו – תחזרו, וננסה להשיג מכם. כך לא מתנהגות מדינות רציניות". זריף הדגיש כי איראן אינה מעוניינת בהסלמה אך תגן על עצמה: "אם תהיה הסלמה נגד איראן – יהיו תוצאות כואבות עבור כולם". הוא הזהיר כי תיגבור הכוחות במפרץ הפרסי על ידי ארצות הברית עלול לגרום ל"תאונות", כהגדרתו: "דרושה זהירות קיצונית, ארצות הברית משחקת משחק מאוד מסוכן".

תגיות:ארצות הבריתאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה