חדשות בארץ

פומפאו: ישראל מדינה משגשגת ומעוררת השראה

באירוע שערכה שגרירות ישראל בארצות הברית לרגל יום העצמאות ה- 71, שיבח מזכיר המדינה האמריקני את ישראל על הישגיה והדגיש את הקשר ההדוק בינה לבין ממשל טראמפ: "חיזקנו את ביטחונה של ישראל"

פומפאו, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)פומפאו, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, השתתף הלילה (חמישי) באירוע שערכה השגרירות הישראלית בוושינגטון לרגל יום העצמאות ה- 71 של ישראל.

בנאומו באירוע, בירך פומפאו את ישראל ושיבח אותה על הישגיה: "מאז הכרזת העצמאות שלה ב- 1948, המדינה היהודית - מול כל האתגרים הרבים שאנו מכירים - התפתחה למדינה מעוררת השראה, דוגמה לאומה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת". הבכיר האמריקני הדגיש את הקשר ההדוק בין ממשל טראמפ לישראל, ועמד על הצעדים הרבים שנקט הבית הלבן למענה: "חיזקנו את ביטחונה של ישראל על ידי הפעלת לחץ מקסימלי נגד האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון של המזרח התיכון ושל ישראל – הרפובליקה האסלאמית של איראן. נלחמנו בתוקף נגד ההטיה האנטי-ישראלית באו"ם, ונמשיך להתנגד לה בכל מקום שבו היא תרים את ראשה המכוער".

"אנחנו נלחמים נגד האנטישמיות", הוסיף פומפאו, "בעיה גוברת ברחבי העולם, ולמרבה הצער גם כאן, בארצות הברית. כל הצעדים הללו של הממשל צודקים, לכן אנחנו עושים אותם. בגלל שהם לטובת האינטרסים של עמינו".

פומפאו הזכיר את ביקורו בכותל המערבי לפני חודשיים, לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היה לי הכבוד להגיע עמו למקום המיוחד הזה ביום בו הנשיא טראמפ הכיר בריבונות הישראלית על הגולן. זה היה יוצא דופן להיות הבכיר האמריקני הראשון שהגיע לכותל המערבי לצדו של ראש ממשלה ישראלי. זה היה אחד מהדברים הרבים שהממשל הזה עשה כדי לעמוד לצדה של ישראל. אחד מהם, כידוע, הוא ההכרזה על העברת השגרירות שלנו לירושלים".

פומפאו ציין כי תוכנית השלום של הממשל תתפרסם בקיץ: "היא מציעה הזדמנות – אם כי ללא ערובות – שאנו מקווים שנוכל להביא לעתיד טוב יותר לעם הפלסטיני". כזכור, בתחילת השבוע הודיע הממשל, יחד עם בחריין, על כינוסה בחודש הבא של סדנה כלכלית במנאמה, בה יושק השלב הראשון ב"עסקת המאה". בשלב זה הממשל מתכוון להציג את החלק הכלכלי של התוכנית ולנסות לקדמו באמצעות גיוס הקהילה הבינלאומית – ובתוכה מדינות המפרץ – להשקעות כלכליות מסיביות בשטחים הפלסטיניים ביהודה, שומרון ועזה ובמדינות ערב השכנות. דוברי הרשות הפלסטינית הבהירו כי רמאללה תסרב להשתתף בכינוס.

תגיות:דונלד טראמפמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה