חדשות בארץ

בדרך למשרד הביטחון? ליברמן נפגש עם בכירי מערכת הביטחון

בעוד פחות משבוע יסתיים המועד הסופי להרכבת הממשלה, והערב נפגש נתניהו מי שמהווה הגרעין הקשה של הקואליציה הנרקמת, אביגדור ליברמן

ליברמן בהתייעצות ביטחונית עם ראש הממשלה, בשבתו כשר הביטחון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ליברמן בהתייעצות ביטחונית עם ראש הממשלה, בשבתו כשר הביטחון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגש היום (רביעי) עם צמרת מערכת הביטחון, בהם הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, באישורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו – כך דווח בחדשות 13.

בתוך כך, המגעים הקואליציוניים לפתרון משבר חוק הגיוס עם המפלגות החרדיות – נמשכים, כאשר ביום שלישי הבא תסתיים הארכה הנוספת שקיבל מנשיא המדינה. הערב התקיימה פגישתו של ראש הממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו. על פי הערכות, ליברמן ישוב למשרד הביטחון, ובתחילת השבוע יתחילו להיחתם ההסכמים הקואליציוניים.

מוקדם יותר היום נשמע בכיר הליכוד, השר גלעד ארדן, אופטימי ביותר לגבי הקמתה של ממשלה בראשותו של נתניהו. "בעזרת השם תהיה ממשלה ביום שלישי הבא", אמר ארדן בריאיון לחדשות 13. מנגד, חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, זאב אלקין, הטיל ספק באשר להקמת ממשלה כזו, כאשר הוא מנסה לשדר לחץ לשותפות הקואליציוניות שלא ממהרות לחתום הסכם עם הליכוד. "זו הפעם הראשונה שאני לא יכול להגיד בוודאות שתקום ממשלה כתוצאה ממנו, יש פערים בין השותפות כרגע. כל מפלגה קטנה טוענת שבלעדיה אין ממשלה, יש כאן תחושה של כוח מופרז ומכאן מגיעות דרישות לא הגיוניות", אמר.

לדברי אלקין, "אני לא רואה אפשרות אמיתית לממשלה צרה בלי ליברמן ואני לא חושב שהוא ייתן להקים ממשלה כזאת, כולם צריכים לרדת מצמרות העצים. ממשלה זמנית לא יכולה לעשות המון דברים - כלכלית זה דבר רע מאוד, וגם ככה אם יתקיימו בחירות חדשות התוצאות יהיו די דומות".

אתמול, עם הדיווח על העברת המשוריינים לרשות הפלסטינית, התעוררה מתיחות, כך על פי גורמים שצוטטו ב-ynet, בין נתניהו לליברמן, כשהם טוענים כי ראש הממשלה אישר את המהלך לבדו. "הוא עושה מכירת חיסול לפני שליברמן חוזר למשרד הביטחון", אמרו הגורמים והוסיפו כי "נתניהו מנסה לשים אותו בפני מציאות שבה הוא לא יוכל לעשות את השינויים שירצה".

בשבוע שעבר הבהיר ליברמן את חומרת איומיו כשהוא מדגיש כי לא יהסס שלא לתמוך בממשלת ימין בראשות נתניהו. "קחו אותנו ברצינות ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין – שיסתכל על עצמו במראה", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. לטענתו, "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, החרדים בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים".

בהמשך דבריו עלה ליברמן במתקפה נגד ראש הממשלה כשהוא טוען כי "מי שמנע את הפינוי של חאן אל-אחמר וסוסיא זה לא בג"ץ. מי שמנע את קבלת חוק עונש מוות למחבלים בקריאה שנייה ושלישית זה לא בג"ץ. מי שמאפשר העברת מאות מיליוני דולרים לארגוני הטרור בעזה זאת ממשלת ישראל הנוכחית. אנחנו רוצים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהוֿמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה