חדשות בארץ

שליח טראמפ: "טעות גדולה מצד הפלסטינים שלא להגיע לוועידה בבחריין"

בנאום שנשא ג'ייסון גרינבלט, שליח הממשל למזרח התיכון, הציג את תכנית עסקת המאה ותקף בחריפות את ארגון הסיוע של האו"ם לעזה ואמר כי "הפלסטינים היו בני ערובה של החלטות או"ם ומנהיגות חלשה"

ג'ייסון גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)ג'ייסון גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)
אא

שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, תקף היום (רביעי) את החלטת הפלסטינים המחרימה את הוועידה הכלכלית בבחריין שתתקיים בחודש הבא כשלב ראשון של עסקת המאה שמקדמת ארצות הברית במזרח התיכון. "זה השלב הראשון של התהליך בו נבחן איך יראה המצב אם נגיע לפתרון פוליטי באזור", אמר גרינבלט  בדיון במועצת הביטחון שהוקדש לסוגיית המזרח התיכון. "זו תהיה טעות מצד הפלסטינים לא להצטרף, אין להם מה להפסיד – והרבה מה להרוויח, אך זו בחירתם", הוסיף.

בדבריו, גרינבלט גם לא חסך ביקורת מארגון האו"ם ושלוחותיו, שכובלים, לדבריו, את העם הפלסטיני. "אני חושש שהגיע הזמן להכיר בכך שמודל אונר"א כשל", אמר בהתייחס לארגון הסיוע של האו"ם שבחודש ספטמבר הפסיק הממשל האמריקני את תמיכתו הכספית בו. "לכן החלטנו שלא להתחייב יותר לממן את המבצע הזה. הארגון פועל על שארית אדי דלק – מה יקרה כשחשבונם יתרוקן שוב?". גרינבלט המשיך ותקף את האו"ם בחריפות יוצאת דופן: "הפלסטינים היו בני ערובה של החלטות או"ם ומנהיגות חלשה", האשים. "עברו 70 שנה - שלושה דורות של פלסטינים שסבלו. מספר דומה של פליטים יהודים שגורשו ממדינות ערב אחרי קום המדינה סבלו גם הם - אך הצרכים של פליטים אלה לא היו בני ערובה של פוליטיקאים".

למרות הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנחתמה ביום שני, כך לפי הדיווחים, לחצי שנה, טרור הבלונים נמשך ביתר שאת. שליח טראמפ התייחס למצב ואמר: "עדכנו אותי כי כוחות הכיבוי פועלים נגד שש שריפות מבלונים. לא מתקבל על הדעת שחמאס והג'יהאד האסלאמי משתמשים באזרחים כמגן אנושי ומשתמשים במשאבים המוגבלים של עזה כדי לבנות את הארסנל שלהם".

מאז שעות הצהריים, תשע שריפות פרצו בשטחי המועצה האזורית אשכול, כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי בליווי טייסות כיבוי עמלים בשעות האחרונות להשיג שליטה ולמנוע את התפשטותן, זאת על רקע השרב הכבד השורר ברחבי הארץ.

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12 כי בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ברשות המיסים, סוכלה הברחת מיליוני בלונים שהובאו לנמל אשדוד מסין ויועדו להיכנס לתוך שטח הרצועה מתוך כוונה לעשות בהם שימוש כבלוני נפץ נגד ישראל. החשוד, המואשם בניצול אזרחותו הישראלית כדי לחמוק מהביקורת הביטחונית, הוא אזרח יהודי-ישראלי בן 50, שנעצר היום ושוחרר בתנאים מגבילים בהוראת בית המשפט.

המידע המודיעיני, שהתקבל ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד, הצביע על מספר מכולות בנמל המכילות כמויות עצומות של בלונים בצבעי הרשות הפלסטינית. הבלונים היו אמורים לעשות את דרכם לתושב חברון ומשם, בצורה הדרגתית, לרצועת עזה. על פי החשד, החברה שאחראית על הפעולה היא חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, שנמצאת בבעלותו של החשוד, דוד כהן. נסיבות האירוע טרם ברורות, אך מממצאי החקירה שפורסמו, עולה כי החשוד לא היה מעורב כלל בסחורה, כמו גם בהזמנתה או תשלום עליה. כל שהתבקש היה לנצל את אזרחותו הישראלית כדי לחמוק מהמבדקים הביטחוניים הקפדניים. החשוד הודה ברוב העבירות המיוחסות ולבקשת המשטרה, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאההרשות הפלסטיניתאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה