חדשות בארץ

המשא ומתן הקואליציוני: מתקדמים להקמת הממשלה?

בעוד בישראל ביתנו טוענים כי חלה התקדמות במשא ומתן עם הליכוד, באיחוד מפלגות הימין לא מרוצים מהנתק שיצר הליכוד במגעים עמם, וסגן השר יעקב ליצמן הבהיר כי יהדות התורה אינה חוששת מבחירות חדשות. השר זאב אלקין הביע תקווה כי המפלגות השונות יבינו "שהגיע הזמן לרדת מצמרות העצים" ולהקים את הממשלה

נתניהו ושרים עתידיים בממשלה הבאה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ושרים עתידיים בממשלה הבאה (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שבעה ימים נותרו עד לתום הארכה שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, ולמרות הדיווחים השונים על משברים בשיחות המשא ומתן, נדמה כי הערפל מתחיל להתפזר בהדרגה לקראת הדקה ה- 90.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) של זאב קם בכאן חדשות, גורמים בכירים בישראל ביתנו טוענים כי חלה התקדמות במשא ומתן עם הליכוד בכל הנוגע לדרישתם לשנות את ההתנהלות הביטחונית והמדינית של ישראל מול עזה וחמאס. כמו כן הושגה התקדמות ביחס לדרישתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לתת פנסיות לגמלאים בגובה של 70% משכר המינימום. עם זאת, בשלב זה נראה כי שורר קיפאון בסוגיית חוק הגיוס, וישראל ביתנו ממשיכה להתעקש כי החוק יקודם בנוסח בו עבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה. בשבוע שעבר הצהיר ליברמן בפומבי כי על החוק לעבור "עם כל הנקודות והפסיקים", ובישראל ביתנו קוראים למפלגות החרדיות לגלות גמישות בסוגיה.

סגן השר יעקב ליצמן, הבהיר אמש כי ביהדות התורה לא חוששים מבחירות חוזרות. בנאום שנשא בכנס של אגודת ישראל אמר ליצמן, בהתייחסו לחוק הגיוס: "אם נהיה מרוצים והרבנים יהיו מרוצים – נסכים. אם לא, אנחנו לא מפחדים ללכת לבחירות. חד משמעית". ליצמן הדגיש, עם זאת, כי לא מדובר במשבר, וכי המשא ומתן נמשך: "בשלב כזה צריך להיות זהיר ולא לדבר הרבה". הפגישה שאמורה הייתה להתקיים הבוקר בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה נדחתה למחר, ככל הנראה בשל ל"ג בעומר.

במסגרת הניסיונות שעושה נתניהו לפתור את סוגיית חוק הגיוס, הוא נועד הבוקר עם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. בהמשך היום הוא צפוי להיפגש עם ליברמן. יו״ר צוות המשא ומתן מטעם הליכוד, השר יריב לוין, נפגש עם נציגי יהדות התורה, ש״ס ואיחוד מפלגות הימין, על מנת להגיע לפתרונות בסוגיות דת ומדינה העומדות על הפרק.

מוקד נוסף של משבר שורר במגעים בין הליכוד ואיחוד מפלגות הימין. על פי הדיווח של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", לא מדובר רק במבוי הסתום ביחס לתיק המשפטים: במפלגה הדתית-לאומית טוענים כי בליכוד לא מוכנים להיענות לדרישות מדיניות והתיישבותיות שהועלו על ידם בנוגע לקווי היסוד של הממשלה. לדבריהם, נתניהו מעדיף להשלים את המשא ומתן עם המפלגות החרדיות ומשאיר אותם לסוף כדי להפעיל עליהם לחץ. כראיה לכך הם מביאים את העובדה שמיום רביעי שעבר לא נערכה עמם פגישת משא ומתן. "כרגיל, נתניהו מחבק את הציונות הדתית במערכת הבחירות, אבל משאיר אותה לסוף במשא ומתן", מסרו גורמים במפלגה. "לפני שלושה שבועות הבענו נכונות ורצון להיות הראשונים שחותמים. נראה לנו לא הגיוני שלא מדברים כשנשארו בסך הכל כמה ימים לסיום המשא ומתן. אנחנו לא נמצמץ, יש לנו דרישות הגיוניות". על פי דיווחים עדכניים, השיחות בין צוותי המשא ומתן של 2 המפלגות יתחדשו מחר.  

השר זאב אלקין הביע הבוקר את תקוותו כי המפלגות השונות יבינו "שהגיע הזמן לרדת מצמרות העצים". בראיון לכאן רשת ב' אמר אלקין: "אני לא יודע להבטיח שתהיה קואליציה וממשלה, אבל אני מקווה שמתקרבים לבסוף, והשכל הישר וההיגיון יגברו ותקום ממשלה. התוצאה של בחירות חוזרות עם שיתוק מדינה לחצי שנה, עם הוצאות מטורפות ומיותרות, היא תוצאה שאין לה שום היגיון וזה לא מה שהציבור רוצה".

תגיות:הליכודיהדות התורהישראל ביתנואיחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה