סלבס בהתחזקות

מניח תפילין כל יום: מיהו הכדורגלן הבינלאומי שמתחזק ביהדות?

שחקן הכדורגל הבינלאומי אלי בבייב שמשחק בנבחרת אזרבייג'ן - מדבר על הימים שלו בישראל ("גרנו עשר נפשות ביפו") על הקרבה למסורת היהודית ("אני שומר מסורת") ועל חינוך הילדים בעולם מתירני כל כך ("מרגיש שהעולם השתגע")

אא

שחקן הכדורגל הבינלאומי אלי בבייב שמשחק בנבחרת אזרבייג'ן - מדבר על הימים שלו בישראל ("גרנו עשר נפשות ביפו") על הקרבה למסורת היהודית ("אני שומר מסורת") ועל חינוך ילדים בעולם מתירני כל כך ("מרגיש שהעולם השתגע").

בבייב נולד בטג'יקיסטן שבברית המועצות, ועלה ארצה עם משפחתו כאשר היה תינוק בן שמונה חודשים. את מגוריו בארץ עזב לטובת הייצוג בנבחרת אזרבייג'ן אחרי התחבטויות רבות, אך את הארץ בה התגורר מרבית חייו - לא ישכח במהרה. "גרנו עשר נפשות ביפו, בבית של 40 מטר, עם הסבים והאחים של אמא שלי והמשפחות שלהם", משחזר בבייב בראיון ל'מקור ראשון'.

"למרות שהיה צפוף וישנו שם אחד על השני, זה זכור לי כמשהו הכי כייפי בעולם כי כולם גדלו יחד, והיו כל הזמן יחד. לא היו אז טלפונים ניידים, לא טאבלטים ולא מחשבים. כל מה שרצינו היה לשחק למטה עם חברים ולהיות יחד".

בבייב מביע צער על ההבדל בין הילדות שלו לבין הילדות של ילדים כיום, ואומר: "כואב לי לראות היום ילדים שכל מה שמעניין אותם זה מסך והטלפון שלהם, ומדהים אותי עד כמה הדברים השתנו. היום אם אתה רוצה לקנות בית - בחיים לא תסכים שהוא יהיה פחות ממאה מטר. אני מרגיש שהעולם השתגע, ומפחד לחשוב מה יהיה עם הדור של הילדים שלנו".

כיום מתגורר בבייב כאמור באזרבייג'ן, אך כשהוא נשאל מהו הקשר שלו ליהדות הוא אומר "אני שומר מסורת, מניח תפילין כל יום וכשיש לי זמן אני פותח סידור ומתפלל מנחה וערבית. בארץ אני תמיד הולך עם המשפחה לבית כנסת בימי שישי, ובלי הכדורגל - גם הייתי שומר שבת. יש כאן בית חב"ד, אבל תמיד הייתה בעיה לאכול בשר בחו"ל - אז מכל ביקור שלי בארץ אני חוזר עם מזוודות מפוצצות בתבשילים מאמא שלי ומאשתי, והמקפיא שלי פה מסדר אותי מצוין", הוא מסכם. 

תגיות:התחזקותכדורגלסלבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה