חדשות בעולם

דיווח: ארצות הברית יירטה שיחות שחשפו כי איראן הורתה לחיזבאללה לפגוע באמריקנים

ערוץ סעודי טוען כי שיחות שיורטו על ידי המודיעין האמריקני חושפים כי איראן הורתה לבעל בריתה בלבנון לפגוע באזרחים אמריקנים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

המודיעין האמריקני יירט שיחות טלפון בהן הורתה איראן לארגון חיזבאללה לפגוע באזרחים אמריקנים – כך דווח הערב (שלישי) בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'", המשודר באיחוד האמירויות.

הדיווח מגיע לאחר שמוקדם יותר היום מסר מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, כי "אפשרי למדי" שאיראן אחראית לפגיעה במתקני הנפט במפרץ הפרסי בשבוע שעבר. דבריו באים לנוכח שתיקת האמריקאים שנמנעו מלהאשים במפורש את טהראן. "סביר שאיראן עמדה מאחורי תקיפת צינור הנפט בסעודיה לפני כשבוע", אמר פומפאו בתדרוך לקונגרס בנוגע למתיחות עם איראן.

ממלא מקום מזכיר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הצהיר היום כי ארצות הברית הצליחה להגביר את ההרתעה במזרח התיכון ובכך להפחית במידת מה את האיום האיראני על חיי אמריקנים. "נכון לעכשיו סיכלנו את ההתקפות האפשריות נגד אמריקנים", אמר מזכיר ההגנה תוך שהוא מבהיר כי האיום עודנו נותר גבוה.

אמש איים נשיא איראן, חסן רוחאני, כי ארצות הברית מותירה לאיראן רק את האפשרות הצבאית כדרך להתמודד עם המשבר איתה. "במצב כיום, אין טעם בשיחות עם ארה"ב, לכן אנו בוחרים בהתנגדות", אמר. רוחאני הבהיר כי הוא בעד שיחות ודיפלומטיה, אך לא תחת התנאים הנוכחיים.

לאחר הדיווח בסוף השבוע כי שתי משחתות אמריקניות נכנסו למפרץ הפרסי, בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי המהלך עבר ללא תגובה צבאית מצד טהראן. "זאת הייתה פריסת הכוחות השלווה ביותר זה זמן רב", אמר. לפי הדיווח, במודיעין האמריקני חשפו כי טהראן סברה שהממשל האמריקני מתכנן לצאת למתקפה חריפה ומשום כך נקטה באסטרטגיה מאיימת כלפיו.

אתמול הודיע בכיר איראני כי ארצו ממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין כשהיא מגבירה פי 4 את שיעור העשרת האורניום. על פי הדיווח שהובא בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, בכירי המתקן הגרעיני בנתנז הבהירו כי לנוכח פרישתה החלקית של איראן מהסכם הגרעין, היקף ההעשרה לא מוגבל. קודם לנסיגתה החלקית מההסכם, רף כמות האורניום שאיראן הייתה יכולה לייצר הסתכמה ב-300 קילוגרם.

תגיות:יירוט שיחותארצות הבריתאיראןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה