חדשות בעולם

מזכיר ההגנה האמריקני: "בלמנו את האיום האיראני"

שר ההגנה האמריקני, לו הבהיר טראמפ כי הוא אינו מעוניין בהסלמה עם איראן, סירב להרחיב אודות "האיום" שלטענתו הוסר, אך הצהיר כי ארצות הברית עצרה את פוטנציאל האיום

מטה הפנטגון בוושינגטון הבירה (צילום: שאטרסטוק)מטה הפנטגון בוושינגטון הבירה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאן, הצהיר היום (שלישי) כי כוחות צבא ארצות הברית שבמזרח התיכון יצרו הרתעה שהורידה את רף האיום הפוטנציאלי מצד איראן. עם זאת, הבהיר כי האיום האיראני על פגיעה באמריקנים עדיין גבוה, כשהוא מסרב לפרט אודות איום זה. "אני חושב שהצעדים שלנו היו מאוד חשובים אמצעי ההרתעה שלנו עצרו את הפוטנציאל למתקפות על אמריקנים וזה חשוב מאוד", אמר שנהאן במסיבת עיתונאים במשרד ההגנה. "הייתי אומר שאנחנו בתקופה שבה האיום נותר גבוה והעבודה שלנו היא להבטיח שלא יהיו טעויות בחישוב מצד האירנים", אמר שנהאן.

דבריו של מזכיר ההגנה באים על רקע הדיווח בשבוע שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבהיר לשנהאן כי הוא לא מעוניין במלחמה עם איראן. דבריו של הנשיא נועדו לשלוח מסר ליועציו הניציים שאסור שהחרפת קמפיין הלחץ האמריקאי נגד המשטר בטהראן תידרדר לסכסוך גלוי, זאת לאחר הפרסום בתקשורת האמריקנית כי טראמפ זועם על יועציו, בהם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ומזכיר המדינה מייק פומפאו, בטענה שצעדיהם מקרבים את ארצות הברית למלחמה באיראן, חרף הבטחת הבחירות שלו כי יימנע ממלחמות יקרות במדינות זרות.

 אמש איים נשיא איראן, חסן רוחאני, על ארצות הברית באומרו כי הממשל לא מאפשר להם ברירה אחרת לפעולה מלבד התנגדות צבאית. במהלך נאום שנשא בפני אנשי דת בכירים במדינה, אמר רוחאני כי "הם פרשו מהסכם הגרעין באופן פרובוקטיבי, אבל אם אנחנו היינו מגיבים בפרישה אז האו"ם ושאר העולם היו מטילים עלינו עוד סנקציות והמצב היה מידרדר". לדבריו, "בעיקרון, אני בעד דיפלומטיה ושיח פתוח, אבל בתנאים הנוכחים, אי אפשר לקבל זאת. המצב כיום לא מאפשר לקיים שיחות. אין טעם בדיבורים, האופציה היחידה שנותרה בידינו היא התנגדות".

 מוקדם יותר שיגר טראמפ מהלומה נוספת לעבר בכירי טהראן באומרו כי אם איראן תפנה למלחמה היא תיתקל ב"כוח אדיר". "אם אירן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף שלה. לעולם אל תאיימו שוב על ארה"ב", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. דבריו היוו נקודת מפנה לדבריו הפייסניים בשבוע שעבר, אז הצהיר כי הוא מקווה מאוד שלא תפרוץ מלחמה עם איראן.

גם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, ניסה למתן את המתיחות עם ארצות הברית כשמוקדם יותר היום הצהיר בריאיון ל-CNN כי "איראן אינה מעוניינת בהסלמה". זריף הוסיף: "אמרנו בפירוש שלא נהיה הצד שיפתח בהסלמה, אבל נגן על עצמנו". הוא הבהיר כי "אם תהיה הסלמה נגד איראן – יהיו תוצאות כואבות עבור כולם. ארצות הברית מפעילה מלחמה כלכלית נגד איראן, זה צריך להיפסק". בהתייחסו לשיגורה לאזור של נושאת המטוסים האמריקנית "אברהם לינקולן", יחד עם ספינות קרב ומפציצי B-52, אמר זריף כי "המציאות בה כל הנכסים הצבאיים הללו נמצאים באזור קטן עלולה לכשעצמה להביא לתאונות. דרושה זהירות קיצונית, ארצות הברית משחקת משחק מאוד מסוכן".

תגיות:פטריק שנהאןההסלמה במפרץאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה