חדשות בארץ

רשמי: חוק החסינות יוצא לדרך

לאחר הדיווח כי ראש הממשלה החליט על קידומו של חוק החסינות חרף הכחשותיו כי לא יקדם חוק שימנע את העמדתו לדין, הבוקר הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק בנושא

נתניהו וזוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וזוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליכוד הניח הבוקר (שלישי) הצעת חוק שעשויה למנוע את העמדתו לדין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זאת לאחר הבהרת בכירי הליכוד כי החוק איננו נכלל בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות השותפות. הצעת החוק, שהוגשה על ידי ח"כ מיקי זוהר, עשויה לעלות להצבעה בקריאה טרומית בתחילת יולי 2019, מתוך הערכת הליכוד כי עד תחילת אוגוסט 2019 החוק יאושר סופית.

כזכור, העת החוק איננה דורשת לחוקק חוק תקדימי כי אם החזרת המצב שננהג עד 2005, אז נדרש היועץ המשפטי לממשלה לפנות לוועדת הכנסת בבקשה כי יסירו את חסינותו של חבר הכנסת כדי שיוכל להגיש נגדו כתב אישום. אם יאושר החוק, צפוי כי המהלך על חסינותו של נתניהו יעבור בקלות, זאת לנוכח העובדה כי ועדת הכנסת נשלטת על ידי הקואליציה שעשויה לאשר את המשך כהונתו של ראש הממשלה. לאור הערכה כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע על שימוע בספטמבר, בליכוד דוחקים לקדם את החוק במהירות האפשרית.

במהלך ישיבת הוועדה המסדרת בכנסת שדנה בקידום מזורז של חוק יסוד הממשלה שתרחיב את מספר שרי הממשלה, זוהר התייחס לחוק החסינות. "החוק הוגש בתחילת המושב ב-30.4 וכשאומרים שהוגש עכשיו זה שקר מוחלט. שמעתי גם את ח"כ יאיר לפיד מכנה אותי שליחו של נתניהו, זה ניסיון לפגוע בי ולהציגני כנער שליחויות. נדבר על האמת - רה"מ בלם בכנסת הקודמת את חוק החסינות וכשהגשתי אותו בכנסת הנוכחת הוא הצהיר שזה אינו חלק מהמו"מ הקואליציוני ואני מקווה לשכנעו בכנסת הזו שהחוק יקודם.

"יש מושג של משילות, לא הכל סביב בנימין נתניהו. הוכחתי באין ספור הזדמנויות שיש לי עמדה ויש להבהיר ברורות שאלו נבחרי הציבור. מקרה נתניהו הוא הדוגמה לצורך בחוק החסינות כי זו פעם ראשונה שמאשימים אדם בשוחד בלי שקיבל אגורה שחוקה לכיסו. אף פעם לא הגישו כתב אישום כזה נגד אדם בעניינים שאין בהם כסף או שיפוי כלכלי. זה פיילוט ראשון על שוחד ללא קבל שקל לכיס. כשראיתי זאת הגעתי למסקנה שאין יותר נכון מחוק החסינות". 

במערכת הפוליטית, כצפוי, פרצה סערה רבתי כאשר אף בכירים בליכוד בהווה ובעבר תוקפים את החוק באומרם כי על ראש הממשלה להתמודד עם הדין ולא להימלט ממנו. אחד מהמבקרים הוא ח"כ יואב סגלוביץ' מכחול לבן, בעברו ניצב במשטרה ומייסד יחידת להב 433, שאמר כי "יש כרגע כתב חשדות חמור נגד רה"מ. חקירה של רה"מ נעשית בשום שכל ובזהירות יתר. המו"מ הקואליציוני נמצא בתווך הפלילי. כל מי שעוסק במו"מ שמוזכר בו במשתמע חוק החסינות נגוע בפלילים. אני מזהיר אתכם לא לעשות טעות. מי שממציא שלא היה דבר כזה מעולם אין לו מושג בחוק ובמשפט. כל מי שנותן יד להתנהלות הבלתי מקובלת המתרחשת בכנסת הוא בושה וחרפה לבית הזה וגם אתה כיו"ר בושה וחרפה".

בתוך כך, המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז ניזרי, התייחס לדברי זוהר ואמר: "משעה שנאמרו אמירות על רדיפה פוליטית אני מחויב לומר שככל שאמירות על רדיפה פוליטית מכוונת כלפינו המשפטנים אני מבקש לדחות מכל וכל את האמירה. לאורך כל החקירות אנחנו חטפנו וחוטפים מסיעתו של אדוני אמירות חסרות כל בסיס. יהיה שימוע ככל שרה"מ ירצה בכך בלב פתוח ונפש חפצה. אני לא זוכר דיון כזה בכל שנותיי בכנסת".

תגיות:מיקי זוהרחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה