חדשות בארץ

סופית: מועמד הקואליציה למבקר המדינה – מתניהו אנגלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לוותר על מועמדותה של עורכת הדין מיכל רוזנבוים, והחליט כי אנגלמן יוגש על ידי הקואליציה כמועמד יחיד לתפקיד מול מועמד האופוזיציה גיורא רום

מבקר המדינה היוצא, יוסף שפירא, מגיש את הדוח האחרון שלו ליו"ר הכנסת אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)מבקר המדינה היוצא, יוסף שפירא, מגיש את הדוח האחרון שלו ליו"ר הכנסת אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (שני) לפני חצות, שעה קלה לפני תום המועד להגשת המועמדים למשרת מבקר המדינה, כי מועמד הקואליציה לתפקיד יהיה מנכ"ל המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), מתניהו אנגלמן. בכחול לבן הגישו את מועמדותו של האלוף במילואים גיורא רום, לשעבר יו"ר רשות התעופה האזרחית.

להחלטה הסופית של נתניהו קדמה דרמה של מספר שעות, במהלכן הגישו מפלגות הקואליציה את מועמדותם של אנגלמן ושל עורכת הדין מיכל רוזנבוים, שזכתה, בין היתר, לתמיכתן של המפלגות החרדיות. אלא שבשעות הערב המאוחרות פורסם כי נתניהו שוקל להציג את מועמדותו לתפקיד של סגן מזכיר הממשלה, רונן פרץ. השר זאב אלקין הוזעק להתייעצות דחופה למשרדו של ראש הממשלה בכנסת. בתום הפגישה, יצאה הודעה לפיה אנגלמן הוא מועמדה היחיד של הקואליציה למשרת מבקר המדינה. בליכוד מסרו כי לאור התגייסותה של האופוזיציה עבור מועמדותו של רום, הוחלט להגיש את אנגלמן כמועמד יחיד. "ראש הממשלה שוחח עם עו"ד מיכל רוזנבוים והביע הערכה רבה על החלטתה שלא להגיש את מועמדותה, לאור צורכי הקואליציה להתגייסות בעד מועמד אחד לתפקיד מבקר המדינה", נאמר בהודעה.

אנגלמן הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות ובעל תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים. בתחילת 2018 הוא מונה על ידי שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, למנכ"ל המל"ג והות"ת (הוועדה לתכנון ותיקצוב). קודם לכן הוא כיהן כמנכ"ל הטכניון (מ- 2014) וכמשנה לנשיא הטכניון (מ- 2010).

במרוץ למשרת המבקר, הועלו בתקופה האחרונה שמות רבים כמועמדים אפשריים. בין היתר, במפלגות הקואליציה הוזכרו שמותיהם של השופט לשעבר יוסף (ספי) אלון, פרופ' אברהם דיסקין מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, ראובן שיף, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון, וניצב בדימוס יעקב בורובסקי. בתחילת השבוע פורסם כי נתניהו נפגש עם פרופ' שלמה מור יוסף והציע לו את התפקיד. מור יוסף כיהן בעבר כמנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים וכמנכ"ל הביטוח הלאומי, וכיום הוא מכהן כמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. במפלגות האופוזיציה שקלו להציג את מועמדותם של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופט אליקים רובינשטיין, השופט בדימוס סלים ג'ובראן ופרופ' יפעת ביטון.

הבחירות למבקר המדינה יתקיימו במליאת הכנסת ב- 3 ביוני. חברי הכנסת יבחרו את המבקר החדש בבחירות חשאיות, והוא ייכנס לתפקידו ב- 4 ביולי, יום לאחר סיום כהונתו של המבקר הנוכחי, יוסף שפירא.

תגיות:מבקר המדינהמתניהו אנגלמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה