חדשות בארץ

בדרך להרחבת הממשלה: מספר השרים יזנק

לאחר דיון רווי בצעקות וגידופים, הכנסת אישרה את ביטול המגבלה על מספר שרים וסגני שרים. המהלך צפוי לעלות למשלם המיסים יותר מ-100 מיליון שקל

איימן עודה בנאומו היום במליאת כנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)איימן עודה בנאומו היום במליאת כנסת (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ברוב של 65 מול 54, הערב (שני) אישרה הכנסת את ביטול המגבלה על מספרם המרבי של השרים וסגני השרים לפני הקריאה הראשונה, וכך בוטלה ההגבלה שנחקקה ב-2014 שעמדה על 18. לפי הערכות, מספר שרי הממשלה צפוי לזנק ל-26 ומספר סגני השרים ל-8, מהלך שעשוי לגרור הוצאות כבידות של חצי מיליארד שקלים לקדנציה.

למעשה, גם לאחר חקיקת החוק מ-2014, מספר השרים בכנסת היוצאת לא נעצר ב-18 אלא הורחב באמצעות הוראת שעה שעקפה אותו. בעקבות החשש מהוצאות ענק מיותרות, בהצעת החוק הובטח כי "תינקט פעולה מאוזנת לצורך מימון העלות הכרוכה בכהונת השרים וסגני השרים הנוספים - וזאת מיד עם כינונה של הממשלה ה-35".

לאור תקנון הכנסת, המאפשר לוועדת הכנסת להחליט על קיצור תקופות ההנחה לכל אחת מהקריאות ("פטור מחובת הנחה"), הובא היום החוק לוועדה המסדרת בכנסת שאישרה את החוק בהליך מזורז. 14 חברי ועדה תמכו ו-11 התנגדו. הדיון הובא לוועדה המסדרת לאחר שאתמול אישרה ממשלת המעבר את החוק.

לצד הביקורת המקצועית כי העלאת מספר השרים והקמת משרדים על חשבון מחלקות במשרדים גדולים - כמו העברת סמכויות משרד החוץ שטיפל בנושא החרם על ישראל והקמת משרד ממשלתי נפרד וחסר ניסיון בנושא, ניצבת לה הביקורת הפוליטית כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עושה זאת כדי להבטיח לעצמו "קואליציית חסינות". יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, ניסה להדוף את הביקורת כשהוא טוען כי "זה חוק שלי ושל בצלאל סמוטריץ' ואנחנו מתכוונים להעביר אותו - הוא לא עלה במו"מ הקואליציוני".

גם חבר מפלגתו, השר אופיר אקוניס, הגן על החוק וטען כי גם ממשלותיהם של שמיר, פרס ורבין כללו מעל ל-20 שרים ואף הרבה יותר מ-20 שרים. "אז מה הם היו? מושחתים? שיחדו פוליטיקאים? קנו את שלטונם בכסף? בוודאי התשובה היא שלילית", כך אקוניס שהוסיף: "אתם מדברים על דמוקרטיה? תלמדו מה היא דמוקרטיה".

מנגד, יו"ר מרצ, תמר זנדברג, תקפה את המהלך וטענה כי הוא נגוע בשחיתות שלטונית. "לאן לא הולכים כדי להצדיק דבר כשצריך לומר שזה דיל מושחת בתוך חבילה מושחתת שהיום זה הצעד הראשון שלו. צריך לנקוב בשם: זה ג'ובים תמורת חסינות", אמרה זנדברג.

"אנחנו מתנגדים להצעה, זה אתנן פוליטי ראשון לממשלה שמקדשת שחיתות", אמר יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן. "אנחנו לא ניתן יד לשחיתות". לדבריו, "ההתנהלות האחרונה באה ומראה איך מצילים את ראש הממשלה מהגשת כתב אישום ולכן אנחנו מתנגדים".

תגיות:שריםקואליציהחוק יסוד הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה