חדשות בעולם

ראש הממשלה בדרך לשימוע: מנדלבליט סירב לבקשת נתניהו לדחות את השימוע בשנה

פרקליטו של ראש הממשלה פנה ליועמ"ש בבקשה כי ידחה את השימוע בשנה. מנדלבליט סירב והוא צפוי לאשר עיכוב של שבועות ספורים. המגעים בין הצדדים יימשכו עד הלילה - הזמן האחרון לקביעת מועד לשימוע

פרקליטו של נתניהו, עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרקליטו של נתניהו, עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היום (שני) ייחתם רגע חשוב שישליך על גורלו המשפטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כאשר היום הוא המועד האחרון לקביעת תאריך לשימוע בשלושת תיקיו של נתניהו. פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה כי ידחה את השימוע בשנה בנימוק כי מדובר בתיקים גדולים אולם נתקל בסירוב נחרץ – כך דווח הערב בחדשות 13.

לפי הדיווח, יחד עם הסירוב לדחייה לשנה, היועמ"ש צפוי לאשר דחייה של שבועות ספורים בלבד, כך שהשימוע, שתאריכו הסופי נקבע ל-10 ביולי, ייערך בספטמבר-אוקטובר. בתוך כך, המגעים בין פרקליטי ראש הממשלה ליועמ"ש אודות התאריך הסופי, עודם מתקיימים והם עשויים להסתיים הערב, רגע לפני פקיעת הדד-ליין.

הבוקר, יום לאחר הדיווח כי ועדת ההיתרים הודיעה כי אם דרישתם של חברי הוועדה לקבל מידע, בהתאם להחלטת בג"ץ, לא תיענה במהלך השבוע הקרוב, בקשתו של נתניהו לגייס מימון פרטי להגנתו המשפטית תידחה סופית. ראש הממשלה תקף את החלטתה בחריפות. לדברי נתניהו, "מטרת כתב האישום היא להפיל ראש ממשלה. זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל אותו ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי". לדבריו, "ועדת ההיתרים מונעת מרה"מ לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל מידע שנמסר לוועדה הודלף מיד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה. בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן אל מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב חשדות חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

בשבוע שעבר דווח בחדשות 13 כי גורמים בכירים בפרקליטות הזהירו כי גם אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יתייצב לתאריך שנקבע לשימוע – הם יגישו נגדו כתב אישום. לדבריהם, "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה".

"אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא ייקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע", איימו. "ירצה – ייקח את החומרים; לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

בדיווח שהובא בכאן 11 אף צוטט בכיר נוסף ברשויות אכיפת החוק שהוסיף כי "נמאס מהקרקס הזה, צריך לגדוע אותו". בדיווח נטען כי בפרקליטות נבחנת אפשרות של הגשת כתב אישום בראשונה בתיק 1,000 אף בלא שימוע, זאת לאור העובדה כי בתיק זה הוא החשוד היחידי – בשונה משאר התיקים.

תגיות:שימועאביחי מנדלבליטתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה