חדשות בארץ

עוקץ התיירים: אם לא תטפלו בנהג המונית שעקץ אותי, אזהיר את קוראיי מביקור בישראל

עיתונאי בריטי שביקר בארץ לרגל תחרות הזמר, הופתע לגלות כי נהג מונית תל אביבי דחף לו קבלה ישנה שבה צוין מחיר כפול ממה שנהוג לקחת. אלא שבשונה ממקרים אחרים, התייר הנעקץ לא ויתר

(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)(צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)
אא

עוקץ התיירים שוב עולה לכותרות כשהפעם הקורבן הוא תייר בריטי בשם ניל סמית' שהגיע לישראל במסגרת עבודתו ככתב ברשת BBC וסיקר את תחרות האירוויזיון בתל אביב. סמית' נעקץ בסכום פרוע של 80 שקלים עבור נסיעה שבמקרה רע – נגבית עבורה סכום של 40 שקלים. "אחרי יום ארוך של דיווחים על חצי הגמר השני של התחרות נופפתי לנהג מונית שייקח אותי בחזרה לבית המלון", תואר במכתב ששיגר סמית' לעיריית תל אביב. "השעה הייתה אחרי חצות והנהג דרש ממני מחיר שחשתי שהוא מופקע, אבל נאלצתי לשלם בשל השעה המאוחרת".

בהגיעו לבית המלון שבו התאכסן, הופתע סמית' מהמחיר הגבוה, 80 שקלים במספרו, וביקש קבלה עבור זה. אלא, שגם כאן ציפתה לו הפתעה: הקבלה בסך 80 שקל הייתה ישנה. "זה אולי מקרה שנראה שולי, אבל נראה לי שנהג מונית בעל רישיון לא צריך לצאת פטור בלא כלום על עושק של תיירים", אמר. למכתבו, סמית' צירף איום מפורש, לפיו אם הרשויות לא יטפלו במקרה ולא יניחו את דעתו הוא לא יהסס מלפרסם את המקרה בריש גלי ולהראות לקוראיו שבישראל יש העלמת עין מעושק תיירים וכי עליהם להימנע מלבקר בישראל.

איתן שוורץ, מנהל עיר עולם ותיירות, חברה עירונית הפועלת בסמכותו הישירה של ראש העיר תל אביב, מיהר לשגר מכתב זועם ליו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר-אור. "אני מרגיש חובה להביע תרעומת עמוקה על התנהגות נלוזה של נהגי מוניות לא מעטים שניצלו את הביקוש המוגדל בתקופה זו באופן פסול ומקומם תוך הפקעת מחירים וסירוב להפעיל מונה", כתב שוורץ. "כמי שעמד בשדרות רוקח בתל אביב בכל ערבי השבוע שעבר שבהן התקיימו חזרות ומופעים אני יכול להעיד ממקור ראשון על עשרות מקרים של נהגים שסירבו להפעיל מונה, נהגו בגסות רוח כלפי התיירים ונקבו במחירים ומפקעים ושערורייתיים כדי להסיע את התיירים חזרה למלונות בתל אביב".

לדברי שוורץ, המקרה הנוכחי של העיתונאי הזר, מהווים פגיעה תדמיתית קשה בישראל ובעולם התיירות שלה. "התנהגות זו עומדת בניגוד לכל השיחות והמאמצים המשותפים שלנו טרום האירוויזיון שהתקיימו בידיעה שנושא התחבורה הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים בפנינו כיעד תיירות", כתב.

בתגובתו, אמר יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, כי נהג המונית שהסיע את כתב ה-BBC יזומן לשימוע והוא יטופל ביד קשה. יחד עם זאת הבהיר כי מדובר במקרה נקודתי ולא משקף. לדברי בר-אור, "לפני האירוויזיון נערכו שיחות עם נציגי עיריית ונאמר להם להודיע לכל התיירים שלא יעלו על מוניות שאין להן דגל, ושלא יעלו על מוניות שמסרבות להפעיל מונה. במקרים שיהיו נהגים שלא יהיו מוכנים להפעיל מונה – שירשמו את המספר שלהם כדי שניתן יהיה לפעול נגדם.

"לצערי הרב כשליש מנהגי המוניות הם חאפרים שאינם קשורים לתחנות ויש גם נהגים שנוהגים במוניות של בעלים אחרים. במשרד התחבורה, במקום שייתן לנו כלים לפעול נגד נהגי מוניות, מפעיל שמונה פקחים ולא מטפל בנהגים השוררים".

לצד התנערותו ממקרי העושק, בר-אור מציין כי ישנם מקרים שהנוסעים עצמם מהווים פרצה לגנבים, כאשר מתאפשר לנהג הזדמנות מפוקפקת להעלות את המחיר לרף לא סביר. "עולה נוסע למונית ושואל 'כמה עולה?', אם הוא במקרה הגיע לנהג 'רע' אז מיד הנהג מנצל את זה, וזה ממש לא בסדר. הודענו יותר מפעם אחת לתיירים לדרוש שיפעילו מונה ושלא יעלו על מונית שאין עליה דגל (הכוונה לדגל של תחנה אליה היא שייכת). לצערי, אם נותנים לגנב פרצה, לפעמים הוא מנצל אותה".

תגיות:תייריםמוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה