חדשות בארץ

סגן הרמטכ"ל לשעבר בדרך למפלגת העבודה?

האלוף לשעבר לא היסס למתוח ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה כשהוא השווה את תהליכי החברה בישראל לתהליכים של גרמניה הנאצית בטרם החליטו על הפתרון הסופי. כעת, לאחר ההצהרה כי ההליכה לפוליטיקה "בוערת בעצמותיו", ייתכן שאכן יזכה לממש זאת

גולן בכהונתו כסגן הרמטכ"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גולן בכהונתו כסגן הרמטכ"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל והאלוף במילואים, יאיר גולן, שוקל להתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה – כך דווח היום (שני) ב'וואלה'. לפי הדיווח, גולן, שפרש לאחר שהפסיד את תפקיד הרמטכ"ל לאביב כוכבי, ערך סבב התייעצויות עם בכירים במפלגה ודן איתם על אפשרות של הצטרפות למפלגה שנחתכה משמעותית בבחירות האחרונות. גולן סירב להתייחס לדיווח.

גולן, שלאורך שירותו הצבאי הוכר כקצין מוערך וראוי על ידי מפקדיו כשבשיאם אף היה מועמד לרמטכ"לות ב-2015 וב-2018, ניפק אמירה שנויה-במחלוקת שעוררה סערה בישראל ואשר הייתה עשויה להשפיע על עתידו הצבאי. כזכור, בנאום שנשא ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ב-2016 אמר כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום". ההתבטאות עוררה כצפוי גל גינויים ממחנה הימין, בראשם מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי דבריו גרמו עוול לחברה הישראלית. מנגד, שר הביטחון דאז והמנהיג כיום של כחול לבן, בוגי יעלון, גיבה את גולן.  

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר ריאיון שהעניק בחודש שעבר לאילנה דיין ב"עובדה", בו נשאל אודות כניסה פוטנציאלית לפוליטיקה. גולן השיב כי "אם רק יכולתי - בהחלט, לגמרי בוער בעצמותיי". בהמשך פורסמה בתקשורת תמונה בה נצפה גולן בפגישה עם חברת הכנסת שלי יחימוביץ', המהווה דמות מרכזית במפלגה.

מאז הודיע יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, על הקדמת הבחירות המקדימות, בורסת השמות גדלה מעת לעת כאשר שמותיהם של בכירים בעבר ובהווה מוזכרים כמי שעשויים להודיע על התמודדות על ירושתו של גבאי. בין השמות העולים, בולטים חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, יו"ר קק"ל דני עטר, פעיל המפלגה הדתי יאיא פינק, ח"כ לשעבר איתן כבל, וראש המוסד לשעבר דני יתום. שם נוסף שעשוי להפתיע הוא חבר הכנסת הטרי והאלוף לשעבר, טל רוסו, שהוצנח למפלגה על ידי גבאי שאף נאבק לשריין לו מקום ובחודש שעבר אמר כי הוא אינו שולל התמודדות על כס גבאי.

תגיות:יאיר גולןמפלגת העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה