חדשות בארץ

המרוץ למשרד המבקר: טייס מעוטר מול עורכת הדין ומנכ"ל המל"ג

המרוץ למשרת מבקר המדינה הבא מתחמם כאשר היום, המועד האחרון להצגת המועמדים, הציגו הקואליציה והאופוזיציה את מועמדיהם: מיכל רוזנבוים, מתניהו אנגלמן וגיורא רום

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעוד כשבועיים תבחר הכנסת את מבקר המדינה הבא והיום (שני) הציגו בקואליציה ובאופוזיציה את מועמדיהם לתפקיד. בליכוד הציגו את שני המועמדים מתניהו אנגלמן ועו"ד מיכל רוזנבוים. מועמדי האופוזיציה הוא גיורא רום. במהלך היום ימסרו 120 הנבחרים את הרשימות שלהם לידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, וב-3 ביולי תערך ההצבעה החשאית כשיום לאחריה הוא כבר ייכנס לתפקידו. על כל מועמד נדרש להשיג חתימה של עשרה חברי כנסת, כאשר כל ח"כ רשאי לתמוך במועמד אחד בלבד.

מתניהו אנגלמן, מועמד הקואליציה, מכהן כמנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג). עו"ד רוזנבוים משמשת בתפקידה כיועצת המשפטית של איגוד התאגידים העירוניים. מטעם האופוזיציה מציגים את האלוף (במיל.) גיורא רום, טייס קרב שהיה אלוף ההפלות הראשון בחיל האוויר, כיהן כראש מטה חיל האוויר ונספח צה"ל בארצות הברית וידוע בשל היותו איש המערכת הציבורית בשל שלל תפקידיו האזרחיים, ביניהם תפקידיו בקבוצת דיסקונט. אתמול דווח ב'חברת החדשות' כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם הפרופסור שלמה מור-יוסף מי שהיה בעברו מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי וכיום הוא מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, והציע לו להתמודד על תפקיד מבקר המדינה.

מוקדם יותר דווח כי בליכוד היו מעוניינים בקידום מועמדותו של השופט לשעבר ספי איילון, שהיה חבר בצוות ההגנה של ראש הממשלה למשך זמן קצר, כשבמהלכם אף שימש כבא-כוחו בפגישה עם היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, המינוי נתקל בחומה בצורה לנוכח הסירוב העיקש של איחוד מפלגות הימין שמסרב למנות אישיות שהייתה חלק ממערכת המשפט. שמות נוספים שצפו לאחרונה למועמדות לתפקיד מטעם הליכוד הם ניצב בדימוס יעקב בורובסקי ופרופ’ אבי דיסקין מהחוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית.

בתוך כך, מסתמן כי המועמדת המובילה לתפקיד היא עו"ד מיכל רוזנבוים, מומחית למשפט מנהלי, שמועמדותה הוצגה על ידי יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, ואשר נתמכת גם על ידי ש"ס שדיווחו כי כי לא יציגו מועמד משלהם ויסתמכו על המלצתו של נתניהו. מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה נפגש עמה, לפי דיווחים שונים, לבקשת ליצמן.

תגיות:מבקר המדינהמיכל רוזנבוים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה