חדשות בעולם

טראמפ לאיראן: רוצים מלחמה? זה יהיה הסוף שלכם

בעקבות נפילת הקטיושה בסמוך למתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד, איים נשיא ארצות הברית על איראן כי מלחמה תהיה "הסוף הרשמי" שלה: "לעולם אל תאיימו שוב על ארצות הברית"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר אמש (ראשון) מסר מאיים לעבר איראן, בתגובה לרקטה שנורתה לעבר השגרירות האמריקנית בעיראק. "אם איראן רוצה להילחם, זה יהיה הסוף הרשמי שלה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "לעולם אל תאיימו שוב על ארצות הברית".

הרקטה מסוג קטיושה התפוצצה בתוך "האזור הירוק" בבגדאד, בו שוכנים משרדי הממשלה והנציגויות הזרות, אך נפלה מחוץ למתחם השגרירות האמריקנית. דובר פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קפטן ביל אורבן, מסר כי לא היו נפגעים אמריקניים או בקרב כוחות הקואליציה, וכי שירותי הביטחון העיראקיים חוקרים את התקרית. אף גורם לא נטל על עצמו את האחריות לירי, אך החשד נופל על מיליציה שיעית המזוהה עם איראן.

ירי הרקטה מתווסף למתיחות הגוברת בין ארצות הברית ואיראן בשבועות האחרונים. על רקע מידע שהתקבל בשירותי המודיעין האמריקניים, לפיו טהרן מתכוונת לתקוף יעדים אמריקניים בעיראק, הורתה מחלקת המדינה האמריקנית לאנשי הסגל הדיפלומטי שלה בבגדאד ואירביל, שהישארותם בעיראק אינה נחוצה, לעזוב את המדינה. ארצות הברית הודיעה כי היא מתגברת את כוחותיה במפרץ, ושיגרה לאזור את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", יחד עם ספינות קרב ומפציצי B-52. באיראן הגיבו באיומים 'להכות את ארצות הברית בראשה' במידה ותפתח בפעולה צבאית נגד הרפובליקה האסלאמית.

בתחילת השבוע שעבר חובלו 4 כלי שיט בסמוך למצר הורמוז, ליד המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות הערביות. בין כלי השיט היו 2 מכליות נפט סעודיות. לכלי השיט נגרם נזק ניכר, אך לא היו נפגעים בנפש. בממשל האמריקני העריכו כי איראן מעורבת בתקרית, וטראמפ שיגר אזהרה מפורשת לעבר איראן: "אם הם יעשו משהו – זו תהיה טעות חמורה, הם יסבלו קשות. הם יודעים למה אני מתכוון".

למרות חילופי המהלומות המילוליים, הצדדים פיזרו בימים האחרונים גם מסרים מרגיעים. בתשובה לשאלת כתב בבית הלבן האם תהיה מלחמה עם איראן, אמר טראמפ: "אני מקווה שלא". מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שידר אף הוא מסר מעורב כשאמר כי "לא תהיה שום מלחמה", אם כי הוסיף שארצו לא תנהל משא ומתן עם האמריקנים על הסכם גרעין חדש: "האומה האיראנית בחרה בדרך ההתנגדות. הבחירה היחידה של העם שלנו היא התגוננות מפני השטן הגדול". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, אמר שלשום כי הוא בטוח שלא תהיה מלחמה. לדבריו, בנוסף לכך שאיראן אינה רוצה בעימות צבאי, "לאף אחד אין אשליה שהוא יכול להילחם עם איראן באזור".

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, הגנרל חוסיין סלאמי, אמר אתמול כי "איראן אינה מחפשת מלחמה, אך מוכנה לחלוטין להגן על עצמה". כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א. סלאמי הוסיף כי "גם אויביה של איראן אינם מחפשים במלחמה, אבל יש הבדל בינם לבינינו: הם מפחדים ממלחמה. הם עייפים ומיואשים, ובעזרת אללה יפלו בקרוב".

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה