חדשות בארץ

חוק החסינות, לאן? מחנה הימין סוער

חברי הליכוד בהווה ובעבר גדעון סער, מיכל שיר, בני בגין ולימור לבנת הצהירו על התנגדותם הנחרצת לחוק הפרסונלי. אך בעוד ברשתות החברתיות מתקיפים את המתנגדים, מחנה הימין כולו חלוק בשאלת התמיכה בחוק

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הדברים הקשים שנאמרו נגדו ברשתות החברתיות לאחר שהתנגד לחוק החסינות, מספר 4 ברשימת הליכוד, ח"כ גדעון סער, הגיב הבוקר (ראשון) למתקפות והצהיר כי הסתה זו "לא תעבוד".

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר הדיווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקד לקדם את חוק החסינות שעשוי לחלצו מהעמדה לדין, מיהר סער להודיע כי הוא מתנגד מכל וכל לחוק זה, כשבמקביל הוא נמנע מלהצהיר כי לא יתמוך בו בזמן אמת. "נתנו לו עצה לא טובה", אמר בהתייחס לדיווח כי נתניהו דרש לעגן זאת בהסכמים הקואליציוניים מול השותפות העתידיות. בעקבות ביקורתו החריפה של בכיר הליכוד, ומי שנחשב כיריבו של ראש הממשלה, ברשתות החברתיות עלו למתקפה חריפה נגדו כאשר בחלק מהתגובות הושווה סער למחבל.

"זו דוגמה אחת מני רבות להסתה המשתוללת ברשת מאז סוף השבוע. שיטות של הסתה, הפחדה ואיומים לא יעבדו", כתב סער כשהוא מצרף פוסט בו הוא מוצג כחובש כאפיה ולצדו הכיתובים "בוגד", "זרוע השטן חלחלה לימין" ו-"התחייבת לחברי מרכז שלא תבגוד!". בפוסט החריג נטען כי מהלך התנגדותו שקול לפעולות בלתי-סבירות כנגד ישראל. "האם נשאר אחד בימין שלא רואה אותו כך?... כיהודי הוא אויב בעיניי מהסיבה שהוא מושתל השמאל והקרן החדשה, והם האויב הגרוע ביותר לעת עתה יותר מאיראן", נכתב בפוסט בו אף נטען כי "מול איראן יש לנו עזרה מטראמפ ומלמעלה. מול האויבים מבית, העם צריך להילחם ולהוקיע אותם".

מי שמצא לנכון לגנות את ההסתה הוא מספר 2 ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, שיצא להגנתו של סער וכתב כי "זה מה שקורה למי שמעביר ביקורת על השליט בטורקיה. זה תהליך מסוכן וצריך לעצור את זה עכשיו".

גם בליכוד פנימה תקפו את סער בחריפות כאשר גורם בליכוד אמר כי סער "לא מחמיץ הזדמנות כדי לחתור תחת נתניהו ולהפיל אותו". גם ח"כ דוד אמסלם יצא במתקפה גלויה נגדו. "גדעון סער, תתבייש לך", כתב אמסלם.

עם זאת, חברת הכנסת הטרייה, מיכל שיר, מתחה ביקורת על החוק כאשר היא מצטטת את דבריו של ראש הממשלה הבית"רי המנוח, מנחם בגין. "אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת", אמרה שיר וצינה כי "‏היום, יום השנה למהפך 77', אני מקשיבה לנאומו הראשון של מנחם בגין בזמן הקמת המדינה. דבריו רלוונטיים מתמיד. הליכוד היא תנועה דמוקרטית, בניגוד לאלו המעבירים עלינו ביקורת. ריבוי דעות אינו חסרון אלא יתרון, גם היום". לפי נאומו של בגין, שהובא בדבריה: "ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה. לא תהיה רודנות. יהיו נושאי המשרה משרתי החברה ולא רודיה".

גם בנו של בגין, חבר הכנסת לשעבר בני בגין, פסל גם הוא את החוק באומרו כי "הימלטות מן הדין על ידי מגן החסינות, עם או בלי שינוי החוק, היא מעשה מושחת ובמעשה הזה ראש הממשלה מתכוון להשתמש ברעה בכוח השלטוני שהופקד בידיו", אמר בגין ל-ynet והאשים את נתניהו כי "הוא גורר לכך גם אחריו את הח"כים שיתמכו וימעלו בתפקידם".

גם השרה לשעבר, לימור לבנת, ביקרה את התיקון לחוק החסינות 2005: "בית המשפט העליון עשה שגיאות בשנים האחרונות, וגם לי היו ביקורות, אבל בין זה ובין לרמוס ולהרוס יש מרחק מאוד גדול. יש מה לתקן, אבל כאן כולם מתגייסים ולא במקרה דווקא עכשיו, ולא במהלך עשר השנים האחרונות שהליכוד היה בשלטון".

לדבריה, "לא דיברתי עם בכירים בתוך הליכוד, אבל גם קיבלתי תמיכה מעבר לביקורת. יש ביקורת, והיא אגב לא רבה. התמיכה היא עצומה. הביקורת הייתה קטנה מאותם אנשים שהיה צפוי לשמוע מהם ביקורת, אבל קיבלתי תמיכה, ותיקי הליכוד בני גילי, שגם התקשרו אליי, גם עם דמעות בעיניים, ואמרו תודה רבה".

תגיות:גדעון סערחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה