חדשות בארץ

נתניהו: מקווה שהשותפות למשא ומתן ירדו לקרקע המציאות

ראש הממשלה אמר כי לצערו "המפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים" וקרא להן להתגמש כדי לאפשר את הקמת הקואליציה. הממשלה אישרה את טיוטת ההצעה לביטול ההגבלה על מספר השרים וסגני השרים

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למשא ומתן הקואליציוני התקוע בין הליכוד למפלגות הקטנות.

נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה, כי לצערו "המפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אותן לקרקע המציאות כדי שנוכל יחד להקים ממשלה חזקה ויציבה למדינת ישראל שתמשיך להוביל את המדינה להישגים חדשים".

כזכור, נתניהו הביע לפני מספר ימים את אי שביעות רצונו מהתנהלות המשא ומתן מול המפלגות השונות, וזאת בניסיון להפעיל לחץ פומבי עליהן. הוא אמר כי המשא ומתן "הופך לבלתי אפשרי" וציין כי "כמעט כל הסיעות הקטנות דורשות דרישות בלתי אפשריות שמתנגשות זו בזו במאה ושמונים מעלות". הוא הוסיף – בהתייחסות מרומזת אך ברורה למפלגת כולנו בראשות השר משה כחלון – כי "סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידים לכל אחד מחברי הכנסת שלה. הדרישות התקציביות סבירות – אילו היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית. אין לנו, ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל ואת תקציב המדינה".

עשרה ימים לפני תום הארכה שקיבל נתניהו להרכבת הממשלה – עדיין לא מסתמנת פריצת דרך במשא ומתן, לפחות לא על פי הצהרותיהם של דוברי המפלגות השותפות לשיחות. השר זאב אלקין אמר הבוקר, בראיון לכאן רשת ב', כי "יש קשיים גדולים. בינתיים כל אחד מהשותפים יושב על העצים הגבוהים. אני מאוד מקווה שבסוף השכל הישר יגבר ותקום ממשלה. אם בגלל ההתעקשויות של השותפים המדינה עוד פעם תלך לבחירות, זאת תהיה תוצאה הזויה. לצערי, בחירות חדשות הן אופציה הזויה, אבל זו אפשרות כשאנשים מתנהגים באופן לא הגיוני".

כתב "ישראל היום", יהודה שלזינגר, אמר היום – בראיון לאיילה חסון ברדיו 103fm – כי על אף ש"בגירסה הרשמית אנחנו עוד רחוקים מחתימות, יש בלגן וכל אחת עולה על עץ גבוה", הרי ש"מאחורי הקלעים, בליכוד טוענים שש"ס מתחילה להתקרב לחתימה". הוא ציין, עם זאת, כי בש"ס טוענים כי הם עדיין רחוקים מחתימה על הסכם. לדבריו, "מה שכנראה עדיין מונע מהם לחתום זה חוק הגיוס. הם תלויים ביהדות התורה ולא יחתמו לפני שיהיה פתרון בנושא". שיחת טלפון שנערכה שלשום בין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המתנגד לעריכת שינויים בחוק הגיוס, לא הביאה להתקדמות בסוגיה זו.

התקדמות אחת בדרך לכינון הקואליציה נרשמה בישיבת הממשלה, שאישרה את טיוטת ההצעה לביטול ההגבלה על מספר השרים וסגני השרים. כזכור, ב- 2013 הועבר תיקון לחוק יסוד הממשלה, על פיו הוגבל מספר השרים ל- 18 ומספר סגני השרים ל- 4. ההצעה החדשה, המתקנת את החוק, תובא מחר לאישור הוועדה המסדרת של הכנסת, ובהמשך בהליך מהיר לאישור המליאה ב- 3 קריאות. ככל הנראה, ההצבעה בקריאה ראשונה תיערך כבר מחר. החוק צפוי לעבור ברוב קולות, לאחר שבמהלך המגעים הקואליציוניים הסכימו כל המפלגות השותפות למשא ומתן לשנות את החוק. בממשלה היוצאת כיהנו 21 שרים ו- 9 סגני שרים, לאחר שהוראת שעה אפשרה את הקפאתה הזמנית של ההגבלה על מספר השרים וסגניהם. על פי ההערכות, בממשלה הבאה יכהנו לפחות 26 שרים.

תגיות:ש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה