חדשות בעולם

הישראלים זועמים: מה עומד מאחורי שלטי הענק שהופיעו על האוטובוסים באירלנד?

שלטי ענק שנתלו על אוטובוסים באירלנד בשבוע האירוויזיון - גרמו לסערה רבתי ברשתות החברתיות בישראל. מי עומד מאחורי השלטים, ולמה זה הצליח להרגיז אותנו?

שלט הענק על אחד האוטובוסים שלט הענק על אחד האוטובוסים
אא

שבוע 'פעיל' במיוחד עבר על פעילי ה-BDS באירלנד: רגע לפני האירוויזיון בתל אביב כוסו אלפי אוטובוסים במדינה בשלטי ענק שבהם הופיעה תמונת חייל צה"ל כשהוא מוביל ילד פלסטיני בידו. לצד התמונה נכתב באותיות של קידוש לבנה: "אירוויזיון 2019 תל אביב: שום דבר לשיר עליו", ולצדה הופיע קטע קצר אך מספיק ברור כדי להעביר את המסר של פעילי ה-BDS: על מה אתם שמחים ושרים בעוד שילדים פלסטיניים עדיין 'כלואים' תחת נחת זרועה של המפלצת הישראלית?

"כל הכבוד לאוטובוסים האיריים", כתב פעיל בשם דיוויד בלייר בעמוד הפייסבוק שלו, לצד התמונה המדוברת. "ישראל שוב מנסה להשתמש במוזיקה כדי לנרמל את משטר האפרטהייד. בהתחשב בכך שישראל נמצאת על מדינה פלסטינית גנובה והיא ממשיכה לגנוב עוד ועוד שטחים פלסטיניים - תשאלו את עצמכם את זה: למה פלסטין לא יכולה להיות זו שתארח את תחרות האירוויזיון? לא צריך תואר כדי להבין שגם ישראל וגם פלסטין נמצאות במזרח התיכון. נרמלו את הגזענות ואת הג'נוסייד האתני".

"אירוח אירוויזיון 2019 בישראל רק הביא ליותר ויותר מחרימים שלה, ולליבוי השנאה כלפיה", "נעשה הפגנות. לישראלים אין סיבה אמיתית לשיר כל עוד הכיבוש ממשיך" ועוד - אלו רק חלק מן התגובות שנרשמו ברשת שבועות אחדים לפני קיום התחרות, אך הישראלים לא נותרו חייבים נוכח השנאה, והגיבו בטוקבקים משלהם לפרסום שלטי הענק באירלנד. 

לפניכם כמה תגובות שלא יכולנו להתעלם מהן:

 

 

 

 

 

תגיות:שלטBDSאירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה