חדשות בארץ

בני בגין על חוק החסינות: מעשה מושחת

חבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, בני בגין, תקף בחריפות את הכוונה לקדם חסינות עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר זאב אלקין הגיב על דברי בגין: "לשיטתו צריך לבטל את כל החסינות הפרלמנטרית"

בגין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בגין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סוגיית חוק החסינות, שיאפשר את מניעת העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך תקופת כהונתו, ממשיכה להסעיר את הליכוד. חבר הכנסת לשעבר, בני בגין, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את הכוונה לקדם חסינות עבור נתניהו. בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', אמר בגין כי "הימלטות מן הדין על ידי הסתתרות מאחורי מגן החסינות, עם או בלי שינוי החוק, הוא מעשה מושחת".

השר זאב אלקין הגיב על דבריו של בגין ואמר כי מדובר בהתבטאות מצערת. בראיון לאסף ליברמן בכאן רשת ב' אמר אלקין: "אם אני מקשיב לדבריו, אז כל הסיפור של חסינות חברי הכנסת הוא סיפור ריק. לשיטתו צריך לבטל את זה, וכל חבר כנסת בכל מצב, בכל העמדה לדין, מיד צריך ללכת למשפט בעקבות כל חקירה. בואו נבטל את החסינות הפרלמנטרית, ונגיד לכל המדינות המערביות שבהן זה קורה שהן מושחתות".

ביקורתו של בגין הצטרפה לדברים שאמר חבר הכנסת גדעון סער ביום חמישי האחרון, לפיהם חקיקת חוק חסינות עבור ראש ממשלה תהיה "חקיקה עם אפס תועלת ומקסימום נזק". בראיון לחדשות 12 אמר סער כי "חקיקה פרסונלית היא כמעט תמיד חקיקה לא נכונה, ועלולה לפגוע באמון הציבור. לא בכדי אמרנו לציבור ערב הבחירות שאיננו מתכוונים לעשות זאת".

"חוק כזה יפגע בליכוד ולא יועיל לראש הממשלה", הוסיף סער. "חוק החסינות הקיים מזה 14 שנה הרחיב את העילות בגינן הכנסת יכולה לא להסיר חסינות. אני מאחל כמובן שראש הממשלה יצליח בשימוע, אבל גם אם חס וחלילה הוא יעמוד בפני מצב בו לא יצליח בשימוע – הוא יכול לבוא על בסיס החוק הקיים, בו יש לפחות עילה חזקה אחת עבורו, של פגיעה בייצוג הבוחרים. אותו רוב שבאמצעותו רוצים עכשיו לשנות את הכללים יוכל בקלות להצביע במסגרת העילה הקיימת בחוק. מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה. החוק יפגע בליכוד, יגרום מחלוקת מיותרת ולא יועיל לראש הממשלה".

"אני לא היחיד בליכוד שמוטרד", אמר סער. "זה דבר לא נכון – לא ליכודית, לא ממלכתית, וגם לא בראייה של ראש הממשלה עצמו. חשוב מאוד למדינה שזה לא יקרה". הוא סירב לומר בשלב זה האם יצביע נגד שינוי חוק החסינות במידה והסוגיה תגיע לדיון בכנסת, אך הבהיר כי נתניהו יוכל להמשיך בתפקידו גם אם יוגש נגדו כתב אישום: "החוק קובע בפירוש שהוא יכול, הציבור שידע את החשדות ערב הבחירות הצביע ביודעו את הדברים האלה, ולכן אני חושב שאין שום דבר שמפריע לראש הממשלה להמשיך בתפקידו".

דבריו של סער זכו לביקורת חריפה מצד גורמים בליכוד המקורבים לנתניהו. חברת הכנסת מיכל שיר, ששימשה בעבר כיועצתו של סער, הגיבה על הביקורת באומרה כי "מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, בה מותר לכל אחד להביע את דעתו ללא חשש". שיר הוסיפה והביעה את תמיכתה בעמדתו של סער: "ריבוי דעות אינו חיסרון אלא יתרון. אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת".

בתגובה לסערה בליכוד בפרט ובמערכת הפוליטית בכלל סביב חוק החסינות, הוציא שלשום השר יריב לוין, יו״ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, הודעת הבהרה בה נאמר: "במענה לפניות כתבים, בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש". דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, מסר בהמשך: "אני מאשר מטעמו של ראש הממשלה שנושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים".

תגיות:בני בגיןחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה