חדשות בארץ

תקיפה בסוריה, הצתות בארצות הברית על רקע אנטישמי

בליכוד הבהירו כי סוגיית החסינות לא תהווה חלק מההסכמים הקואליציוניים, הפרלמנט הגרמני החליט להגדיר את ה- BDS כתנועה אנטישמית, ואיראן ממשיכה לאיים. כל מה שחשוב לדעת

אא

כלי תקשורת בסוריה בסוריה דיווחו הערב (מוצאי שבת) כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "עצמים זרים" שהגיעו מכיוון ישראל וחדרו לשטח המדינה. דיווח זה מגיע יממה לאחר שפיצוצים עזים נשמעו אמש בדמשק ובסביבתה. הטלוויזיה הסורית טענה כי טילים נורו מכיוון ישראל לעבר שטחה, וכי סוללות ההגנה האוויריות שלה יירטו אותם. לא דווח על נזק או נפגעים. הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה בסוריה, דיווח כי הטילים נורו לעבר אזור אל-כיסווה, דרומית-מערבית לדמשק, בו ממוקמים מחסני נשק של איראן וחיזבאללה וסוללות נ"מ. על פי הדיווח, לא ברור האם הטילים פגעו ביעדים או שיורטו. על פי ידיעות אחרות בתקשורת הערבית, שגם להם אין אישור, כטב"מ ישראלי יורט בשטח סוריה. בישראל לא הגיבו לדיווחים השונים.

הפלסטינים ביטלו אתמול, באופן חריג, את ההפגנה השבועית לאורך גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה – לטענתם, בשל החום הכבד. עם זאת, גם היום המשיכו הפלסטינים בשיגור בלוני נפץ לעבר שטח ישראל. אחד הבלונים נחת בבסיס צבאי בדרום הארץ ונוטרל בשלום, ללא נזק וללא נפגעים.

בליכוד הבהירו אתמול, לפני כניסת השבת, כי סוגיית החסינות לא תהווה חלק מההסכמים הקואליציוניים. ההבהרה הראשונה בנושא ניתנה על ידי השר יריב לוין, יו״ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, שאמר: "במענה לפניות כתבים, בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש". דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, מסר בהמשך: "אני מאשר מטעמו של ראש הממשלה שנושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים".

על רקע הקשיים המשמעותיים במשא ומתן הקואליציוני, טוענים בכחול לבן כי גורמים בליכוד מחזרים אחרי חבר הכנסת גדי יברקן, מספר 33 בכחול לבן, במטרה לשכנעו להצטרף לליכוד. כך דווח בחדשות 12. על פי הידיעה, ליברקן הוצע לכהן בתפקיד שר העלייה והקליטה, אך הוא דחה את ההצעה. כזכור, לאחרונה פורסם כי נעשו ניסיונות דומים להניע את חברת הכנסת עומר ינקלביץ', מספר 23 בכחול לבן, לערוק לליכוד ולתמוך בקואליציה המתגבשת.

הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, אישר אתמול החלטה המגדירה את  ה- BDS – תנועת החרם על ישראל – כתנועה אנטישמית, וקוראת לממשלה ולמוסדותיה שלא לתמוך בארגונים ובפעולות הקשורים לתנועה זו ולא לממן ארגונים השוללים את זכות קיומה של ישראל. ההחלטה עברה בקולותיהן של מפלגות בקואליציה ובאופוזיציה בגרמניה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה התקדימית שהתקבלה בגרמניה, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הבונדסטאג הגרמני על ההחלטה החשובה שמכירה בתנועת החרם על ישראל (BDS) כתנועה אנטישמית ומכריזה שאסור לממנה. בייחוד אני מעריך את הקריאה של הבונדסטאג שעל גרמניה להפסיק לממן ארגונים שפועלים נגד קיומה של מדינת ישראל. אני מקווה שההחלטה תביא לצעדים ממשיים, ואני קורא למדינות נוספות לאמץ חקיקה דומה". השר גלעד ארדן, אמר כי "החלטת הבונדסטאג המגנה את ארגוני ה- BDS  ורואה בפעילותם כאנטישמית היא החלטה היסטורית שתסייע במאבק בתנועת החרם ובאנטישמיות על כל גווניה. ההחלטה מוכיחה שפרצופה האמיתי של תנועת החרם נחשף. תודה מעומק הלב לידידינו בבונדסטאג על עמידתם לצידנו. אני קורא לכל מדינות אירופה להעביר החלטות דומות". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך אף הוא על החלטת הפרלמנט הגרמני, והודה באופן אישי לנשיא הבונדסטאג, וולפגנג שויבלה, "על ידידותו האמיצה ומחויבותו לערכי הצדק והדמוקרטיה". אדלשטיין הביע את תקוותו כי פרלמנטים נוספים בעולם יאמצו החלטות דומות.

בשבוע האחרון פרצו שלוש שריפות בשני בתי חב"ד ליד העיר בוסטון במדינת מסצ'וסטס בארצות הברית. בעקבות החקירות שניהלו, הודיעו הרשויות המקומיות כי מדובר בהצתות על רקע של פשעי שנאה. שתיים מההצתות בוצעו בביתו של שליח חב"ד ארלינגטון, הרב אבי בוקיאט, והצתה שלישית כוונה נגד בית חב"ד בעיר נידהאם. בחסדי שמיים, ההצתות לא חוללו נזקים משמעותיים ולא היו נפגעים בנפש.

איראן ממשיכה לאיים: מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר היום כי ארצו מסוגלת "להביס את האויב במלחמת המודיעין". כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א. בנאום שנשא הבוקר בטהרן, הזהיר סלאמי כי ארצות הברית פתחה במלחמת מודיעין בקנה מידה מלא נגד איראן, וכי היא משתמשת בכל האמצעים הכוללים מלחמה פסיכולוגית, מבצעי סייבר, צעדים צבאיים, דיפלומטיה והפחדה. הוא הוסיף וטען כי בעוד איראן מתחזקת, ארצות הברית נמצאת בתהליך של דעיכה, שיוביל לבסוף לקריסתה.

תחזית מזג האוויר

הלילה מזג האוויר צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית. מחר יהיה נאה, הטמפרטורות ירדו במקצת ויהיו רגילות לעונה.

ביום שני יהיה נאה עם עלייה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. אחרי הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

ביום רביעי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ.

תגיות:בית חב"דכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה