חדשות בארץ

מטלטל: שוחחה עם אחיה מעבר לים – והצילה את חייו

האחות, המתגוררת בניו יורק, ראתה את אחיה, תושב בת ים, מתמוטט לנגד עיניה במהלך שיחת הוידאו שניהלו ביניהם. היא לא איבדה את העשתונות והזעיקה עזרה ממרחק של אלפי קילומטרים

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

תושב בת ים כבן 50 שוחח הלילה (חמישי) עם אחותו המתגוררת בניו יורק. במהלך השיחה, שנוהלה בוידאו באמצעות טלפונים ניידים, התמוטט האיש. אחותו הנדהמת צפתה במחזה הקשה ממרחק של אלפי קילומטרים, אך לא איבדה את עשתונותיה. היא מיהרה להתקשר למכר שמתגורר בישראל, שהזעיק במהירות אמבולנס של מד"א לדירתו של האח.

צוותי מד"א הגיעו למקום, ובסיוע כוחות של לוחמי האש שפרצו את דלת הדירה הצליחו להיכנס לתוכה. הם אבחנו כי הגבר סובל מהתקף לב חריף, והעניקו לו טיפול רפואי מתקדם מציל חיים, שכלל מתן תרופות. בחסדי שמיים, הם הצליחו לייצב את מצבו, והוא חזר להכרה מלאה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים וולפסון בחולון.

פראמדיקית מד"א, נעמי צבי, שהייתה בין אנשי הרפואה שהגיעו לזירה, סיפרה: "קיבלנו דיווח מהמוקד של מד"א על גבר שאיבד הכרה בדירתו בבת ים. כשהגענו, ניסינו להיכנס לדירה שהייתה נעולה, ובמקביל מוקד מד"א הזניק את הכבאים ואת המשטרה. הכבאים שהגיעו פרצו במהירות את הדלת, ויכולנו להיכנס לדירה".

"כשנכנסו לדירה ראינו אור בחדר השינה, ורצנו למקום", המשיכה צבי לתאר את שהתרחש. "במיטה שכב גבר כבן 50 בהכרה מעורפלת, כשאחותו עדיין מחוברת בשיחת וידאו למכשיר הסלולרי שמונח לצידו ונסערת ממצבו של אחיה. קיבלנו ממנה פרטים על מה שאירע, ביצענו בדיקות לחולה, ואבחנו כי הוא קיבל התקף לב מסכן חיים. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם, תוך שאנו מעדכנים את היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים. לאחר מספר דקות דרמטיות, מצבו התייצב והוא שב להכרה מלאה. אז פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א ישירות לבית החולים וולפסון, כשהרופאים ביחידה ערוכים לקבלו".

צבי סיכמה כי למרות השנים הרבות שהיא עובדת כפראמדיקית, היא אינה זוכרת מקרה ייחודי שכזה: "זו ממש הצלת חיים חובקת עולם".

תגיות:מד"אהתקף לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה