חדשות בארץ

למרות הסכם הרגיעה: הפלסטינים ממשיך לשגר בלוני תבערה

למרות ההבנות בין ישראל לארגוני הטרור העזתים כשמסגרתם העבירה קטר מאות מיליוני דולרים, הטרור מהרצועה נמשך ביתר שאת. בשעות האחרונות פרצו 6 שרפות בעוטף עזה

אש בנחל עוז (צילום: משה שי, פלאש 90)אש בנחל עוז (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

טרור הבלונים נמשך: חרף הפסקת האש בין ישראל לחמאס והעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה, בלוני תבערה ממשיכים להכות בישראל כאשר היום (חמישי) פרצו 6 שריפות ביישובי עוטף עזה, ככל הנראה בעקבות בלוני תבערה.

צוותי עובדי ויערני קק"ל יחד עם לוחמי האש פועלים כעת במספר מוקדי שריפות בהן, יער שוקדה ויער בארי. 4 צוותי כיבוי אחרים פועלים להשגת השליטה ומניעת ההתפשטות בשריפת קוצים בין שקף לנטע. במסגרת המאמצים, למקום הוזנקו מטוסי כיבוי מטייסת אלעד.

במקביל, שני צוותי כיבוי מטפלים כעת בשריפת קוצים במטווח 81, בשלב זה לא הושגה כל שליטה. צוות אחר פועל לכיבוי שריפת הקוצים סמוך למושב זוהר. בשרפה שפרצה בסמוך לנחל עוז, הצליחו הכוחות להשיג שליטה.

בתוך כך, בידיעה שהובאה הבוקר בכלי תקשורת פלסטינים נטען כי בניגוד להבנות, צה"ל צמצם את מרחב הדיג. בצה"ל הכחישו את הדיווח ומסרו כי אין שינוי במדיניות. "למרות הדיווחים, אנו מבהירים כי אין שינוי בתחום הדיג ברצועת עזה. העבודה שבוצעה בבוקר בים נועדה לסמן רק שלטים ולא התכוון לשינוי כלשהו באזור הדיג", הודיע אביחי אדרעי, דובר צה"ל לתקשורת הערבית.

גם אתמול, במהלך מחאות יום הנכבה, פרצו מספר שרפות בדרום כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו לעבר ישראל. נזק נגרם למספר שדות חקלאיים.

קודם להעברת הכסף הקטארי לרצועה, 480 מיליון במספר, גורמי ביטחון בישראל העריכו כי חלוקת הכספים למשפחות עשויה להוביל לרגיעה מסוימת, זאת לצד הערכה כי צום הרמדאן הקרוב עשוי לסמן גם כן רגיעה.

אתמול נערכו הפגנות לציון יום הנכבה בהשתתפות של כ-11,000 מתפרעים פלסטינים. במסגרת העימותים, המתפרעים השליכו מטעני נפץ על הכוחות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי 47 בני אדם נפצעו מאש חיה של צה"ל. במקביל, בתקשורת הפלסטינית דווח על הרוג אחד ו-13 פצועים.

קודם פרוץ העימותים פרסם חמאס את תגובתו בה ציין כי הוא "עומד על זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש בכל האמצעים העומדים לרשותו, כולל המאבק המזוין, שנחשב לאחד הכלים האסטרטגיים להגנה על העם הפלסטיני". בארגון הוסיפו כי "לכוחות ההתנגדות יש הזכות המלאה להשתמש בנשק ולנהל באמצעותו את המאבק למען האינטרסים של העם הפלסטיני, הבקשה להניח את הנשק היא קו אדום".

מארגון הג'יהאד האסלאמי נמסר: "תהלוכות השיבה הן ציר אחד מצירי ההתנגדות והמאבק הלגיטימי של העם הפלסטיני. יש להגביר את הפעילות הזו שתהפוך לאינתיפאדה כללית בכל האזורים שבהם חי העם הפלסטיני".

תגיות:עוטף עזהטרור הבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה